Roxette i New York den 2a September - men hur flyga dit ?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Bamsefar, 8 Juni 2012.

1. Bamsefar

Bamsefar Medlem

Howdy,

Frugan överraskade med ett par biljetter till Roxette's konsert på Beacon Theater i New York den 2a September.

Nu är frågan hur man flyger dit bäst, och med bäst såklart business class... Från ARN fredagen den 31a Augusti och hem måndagen den 3e September ?

1 person likes this.
  2. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ARN->FRA->EWR med Singapore Airlines A380
    EWR->BRU->ARN hem med Jet airways

Om man är sugen på lite trevliga flyg :)

3. För ett par rekommenderar jag nog inte Jet Airways Business class då de har fiskbenskonfiguration.
    Det blir svårt att sitta bredvid varanndra och ha samtal.

När det gäller Singapore Airlines tror jag att de flyger till New York/JFK från Frankfurt. Har de ändrat det nyligen?

4. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så sant, så sant jag tittade på Openflights och där stod EWR och det svalde jag helt okritiskt.

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kolla deals-forumet eftersom jag antar att priset spelar roll också...

PS. Håller med om att fiskbenskonfiguration (JET, AC) inte passar när man reser två personer, så undvik dessa två bolag denna gång...

6. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Det är i september och då finns kanske inte Jet flighten längre.
    Däremot Brussels SN är i full gång och så har de en fin ny config i C - samma stolar som hos LX A343. Då får man lite EuroBonus/*A miles också.

8. Bamsefar

Bamsefar Medlem

Inser att British Airways's biljetter som de ibland kör med som går ARN-LHR-JFK-LAS-LAX tor. skulle passa perfekt, även om jag hellre skulle vilja köra ARN-LCY-JFK-LAS-LAX-SFO-JFK-LHR-ARN - minirundresa, man kan ju inte missa SFO när man ändå är där så att säga...

Undrar om det kommer något sådant erbjudande nu när jag missat den senaste för 15kkr...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!