Routing fråga: Peking-Sydney alt Auckland

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Vattenspindelmannen, 15 December 2011.

1. Jag kikar på bästa routing från PEK till SYD alternativt AKL i mars månad (t/r). Först kikade jag på awardresa med EuroBonus (asia-pacific) för 70k poäng i economy. Det är ju lagom kul och jag hade hellre spenderat så mycket miles till att åka i C eller F. Ett alternativ jag börjat fundera på är EuroBonus inom Asien, och köpa sista sträckan. Då kostar det mig 60k poäng i F plus att köpa sista biljetten. Det är här jag behöver hjälp med bästa routing till minsta peng. Ska jag satsa på BKK, SIN, DPS eller finns det en bättre/billigare sträcka ned till AKL eller SYD? Jag har 40k US dividend miles och 70k EuroBonus poäng på mina konto.

2. Hur många personer som reser?

3. Tänkte det var lättare att räkna med en som reser, men vi är två och då med totalt ca 140k EuroBonus och 80k US dividend miles

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väntar med spänning på AHOs lösning :p

5. Jag rekommenderar dig att skaffa 10.000 US miles till så att det blir 90.000 US miles.
    Då kan ni två åka Business class mellan Peking och Sydney eller Auckland.

Tyvärr kan ni inte ta stopover när ni använder EuroBonus poäng (SAS suger..), men ni kan ha open jaw.
    T ex Peking-Singapore(inom 24 timmar)-Sydney // Melbourne-Bangkok(inom 24 timmar)-Peking.

Referens 1:
    US Airways Dividend Miles - Partner Award chart
    North Asia - South Pacific: 90.000 miles per pers i Business class

Referens 2:
    SAS EuroBonus - Star Alliance award
    Central Asia & Far East Asia - Pacific: 110.000 EuroBonus poäng per pers i Business class

6. Exempel datum som jag kunde hitta 2 Business class award platser.

2012-04-17
    SQ803 c2 y2
    Beijing 08:45 Singapore 15:05 772

2012-04-17
    SQ241 c2 y2
    Singapore 07:05 Sydney 16:35 772
    /
    2012-04-17
    SQ211 c2
    Singapore 09:25 Sydney 18:55 773

2012-04-24
    SQ212 c2 y2
    Sydney 08:05 Singapore 14:25 773

2012-04-24
    SQ810 c2 y2
    Singapore 17:20 Beijing 23:30 773
    /
    2012-04-25
    CA976 c2 y2
    Singapore 09:30 Beijing 15:30 333

7. Hej Vattenspindelmannen.

Är det OK för dig att ändra rubriken till mer lättförståeligt för andra? :)
    Typ Routing Peking-Sydney alt Auckland?

Tack på förhand.

8. Absolut, men hur gör jag? Har letat men hittar ingen redigerafunktion på rubriken

9. Tack för tipsen! Ja man kanske ska passa på att köpa på sig några fler dividend miles till fruns konto och sen ge bort dem till mitt. Kan man förresten ha double open-jaw på resor bokade med EuroBonus (flugna av andra *A-bolag)?

10. Tack för svaret.
    Nu har jag ändrat rubriken.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!