Rossiya Airlines, nytta av Skyteam Elite Plus?

Diskussion i 'Skyteam' startad av Svartson, 12 Juni 2014.

1. Svartson

Svartson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger med en Aeroflot-biljett till St.Petersburg med en flight som opereras av Rossiya Airlines. Aeroflot är ju medlemmar i Skyteam, men nu när det visar sig vara Rossiya airlines som flyger är min fråga om jag kan använda min elite plus status i Skyteam för lounge-access och andra sedvanliga förmåner, eller går jag miste om dem? Dessutom undrar jag om jag kan kreditera några poäng till flying blue på denna flight?

2. Jacob

Jacob Medlem

Stockholm-St Petersburg är numera "Aeroflot, operated by Rossiya", ungefär som "SAS, operated by Blue 1/Jettime", så det är en Aeroflot-flygning rakt igenom och du bör få alla förmåner.

3. Svartson

Svartson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Toppen! Tack för svar!

4. Skulle vara mycket spännande att få en rapport om eventuell ny lounge på LED inför hemresan, Svartson!

Business Lounge

5. Svartson

Svartson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger hem tidigt på morgonen, får se hur mkt tid jag har tillgodo, morgontrött som jag är. Men får jag tillfälle ska jag se till att ordna en rapport!

1 person likes this.
  6. Svartson

Svartson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    5 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!