Rolig toalettdetalj på LOTs Embraer 175

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av maba, 13 Augusti 2013.

1. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög förra veckan med LOT och deras Embraer 175 från Warszawa till Stockholm. Under ett toalettbesök upptäckte jag en rolig detalj som jag nog inte lagt märke till på något annat flyg, men jag kan ha fel. Toaletten var nämligen utrustad med ett luftreglage till höger om toastolen dvs till vänster om man sitter ner på nämnda stol. Kan säkert vara jättebra för någon, men vet inte riktigt vem :confused:

toa 1.jpg

toa 2.jpg

2. Det är väl trevligt med frisk luft just där?

3. Det kanske är en budgetversion av en japansk toalett stol.....med fläkt för torkning?

Bara rikta in sig och böja sig framåt! :D

2 personer gillar detta.
  4. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hehe, det var lite lustigt. Är det någon som har noterat om det är så på andra bolags Embraer, eller om det bara är LOTs?

5. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ett svagt minne av att jag sett det även på andra bolag... Sällan jag använder toan på kortare flygningar, men nu blir man väl tvungen att kolla.

2 personer gillar detta.
  6. Jag misstänker att det är med kombination av ont om plats och aerodynamik att göra.
    Ventilation vill man ofta placera där det ger maximal cirkulation. Så mitt råd är inte rikta rumpan mot den där fläkten. :)

1 person likes this.
  7. SWEDE

SWEDE Medlem

Det där, det är en kamera också... :cool:

1 person likes this.
  8. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha okej, skum höjd... annars brukar ju dessa luftreglage sitta ganska högt upp.

9. Luftreglage!? Det ni ser är en sk. "Polsk Bidé".... Man lutar sig bara framåt och sedan sätter vattenjeten (ja, de kör högtryck i Polen) igång automatiskt :rolleyes:

1 person likes this.
  10. Chicken! :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!