Senaste nytt

Roccoforte - Någon som har erfarenhet ?

Valley

Medlem
Sitter och funderar över att ta en liten trip till Frankfurt alternativt Berlin och har sprungit på Villa Kennedy i Frankfurt och Hotel de Rome i Berlin.

Nån chans att någon varit där ? Eller bott på något annat av deras hotell ?
 

Magnus_K

Medlem
@Valley
Dom har väldigt bra kvalité på sina hotell.
Jag bodde på deras hotell i Florens, Hotell Savoy.
Har även varit ett flertal ggr på Browns i London som också ingår i deras kedja.
Dom har bra standard och man ska ju helt klart vara beredd på att dom tar betalt för sin service.
I Florens kommer jag ihåg att vi pyntade ca 12 euro för en öl i hotellbaren.
 

JonW

Medlem
Har bott på deras hotell vid Piazza del Popolo i Rom.
Det var trevligt men inte sensationellt på något sätt. Maten kändes prisvärd men inte boendet, trots Prosecco på frukostbuffén...
 

HON-II

Medlem
Båda hotellen är mycket bra! Villa Kennedy har mycket fina rum med väldigt fina och individuellt utsmyckade sviter och jättebra service. Enda nackdelen är läget - det ligger i utkanten av staden. Hotel de Rome är ett gammalt omgjort bankpalats med många individuellt inredda rum - ett modernt klassiskt hotell. Läget är suveränt nära operan, Unter den Linden och Gendarmenmarkt. Hotellet fr.a. känt för sin mycket populära bar på takterassen på somrarna. Jag kan mycket varmt rekommendera båda hotellen.
 

Joakim P N

Medlem
Åt brunch på Hotel de Russie i Rom för några veckor sedan. Helt sanslöst bra, serverat på innergården. Personalen var fantastisk, och väldigt personliga mot gästerna.
 
Toppen