Senaste nytt

Roadtrip USA Västkusten

Flygarn

Medlem
Hej!

Vi är 4 vuxna i 30 års åldern som kommer att åka till USA:s västkust på roadtrip i mars och vara borta i två veckor. Vi behöver nu förslag på resrutt och sen saker som man inte får missa. Alla tips mottages tacksamt.

/Flygarn
 
Las Vegas - San Diego - Los Angeles - San Fransisco

karta.jpg

Behöver jag säga vilken stad som är bäst? :cool:
 
Last edited:

Magino

Medlem
Jag skulle åka följande:
San Francisco - High way 1 - Los Angeles - (San Diego) - Vegas - Death Valley - Yosemite Park - Napa - San Francisco

Kan kännas simpel men jag gillar den. Det går att starta vart man vill och denna tur kan göras på en vecka eller tre, beronde på hur mycket tid man har.
 

Agö

Medlem
Vi flög till San Francisco, hade tre nätter där, sedan två nätter i Napa och Sonoma, vidare en natt i Monterey, en natt i Santa Barbara, fyra nätter i LA och tre nätter i Vegas. Fantastisk resa!
 

Lonelyflyer

Medlem
Ungefär som min häromåret
3 nätter L.A
3 nätter Las Vegas
3 nätter SFO

vi flög emellan samtliga, men hyrde bil i LA, det går inte att förflytta sig i den staden utan bil..
 

agehall

Medlem
Jag måste slå ett slag för nordvästra USA! Kör från Seattle ner till Portland och vidare till San Francisco. Vägen mellan SF och LA är visserligen fin, men det räcker med att åka någon timme söderut från SF så har man sett det som finns att se imho.
 
Jag tycker Maginos förslag låter som en utmärkt startpunkt. Sen kan man ju lägga olika tid på olika ställen utifrån intressen. Jag rekommenderar att man åker HW1 söderut, eftersom man då är på "rätt sida vägen" för att kunna njuta av utsikten.

Vill man spara lite tid och flyga någon av sträckorna så är det inga problem att hyra envägshyra. Blir inte mycket dyrare (om något alls).

Värt att notera är dock att i mars kan det vara lite av ett äventyr att ta sig upp till Yosemite. Snökedjor är (troligen) ett krav så tidigt på våren, beroende på vädret. Och är det ett krav så är det ingen idé att försöka chansa.

När ni har bestämt rutt så kan vi börja komma med tips på vad som inte får missas i de olika städerna, och längs vägen :)
 
Toppen