Senaste nytt

Roadtrip fra Dubai

Jag tog en Uber från Dubai till Abu Dhabi strax före jul. Det kostade en femhundring har jag för mig och tog 1:15 i en Lexus. Jag sov större delen av tiden så det känns som en kort resa, mycket sand :)
 
Jag hade nästan rätt - snarare 700kr + kostade det...

Skärmavbild 2015-04-17 kl. 11.11.10.jpg
 
A

Aurora

Guest
Vi hadde en Merchedes GLK 350 4matic (topputstyrt med rålekre felger) i 2 døgn, betalte rundt 1000SEK, og hadde det innmari moro :) Derfor frister det til gjentakelse, endog litt lengre kjøring.
 

traveler1

Medlem
Har bott emellan UAE och Sverige dem senaste åren och jag kan rekommendera dig att ta en roadtrip genom UAE, Häftig upplevelse med ökenlandskap och fina klippberg längs gränsen vid Oman. Inga konstigheter med trafik eller så, fina vägar som är välbyggda och moderna. Kvinnor får absolut köra bil i UAE och undvik bara att krocka med en lokalinvånare eller så :) btw så passa dig för alla fartkameror som dom monterat upp över alla vägar i hela landet, men skaplig hastighetsgräns !
 
A

Aurora

Guest
Har bott emellan UAE och Sverige dem senaste åren och jag kan rekommendera dig att ta en roadtrip genom UAE, Häftig upplevelse med ökenlandskap och fina klippberg längs gränsen vid Oman. Inga konstigheter med trafik eller så, fina vägar som är välbyggda och moderna. Kvinnor får absolut köra bil i UAE och undvik bara att krocka med en lokalinvånare eller så :) btw så passa dig för alla fartkameror som dom monterat upp över alla vägar i hela landet, men skaplig hastighetsgräns !

Høres helt perfekt ut! :) Har du besøkt Al Ain?
 
Alltså, att HYRA bilen är inga som helst problem. Att KÖRA den är normalt sett inga problem heller. MEN, om olyckan är framme, så kan du räkna med att det är ditt fel, oavsett om det är det eller inte. Det är så jag har fått det förklarat för mig. Jag är inte själv beredd att riskera något, så därför kör jag inte själv när jag är i länder som har den inställningen.
+1
Jeg har hørt fra bekendte som arbejder i Golfen at man som turist / expat altid får skylden ved en ulykke.
Hvis man ikke havde været der var ulykken jo ikke sket ;)
 

surfdude

Medlem
Jag har besökt Al Ain och kan inte direkt säga att det är värt någon omväg. En stor, platt stad med vägarna ordnade i ett rutnätssystem som garanterat får en att köra vilse :confused:

Bättre då att hålla sig längs kusten.
 
A

Aurora

Guest
Jag har besökt Al Ain och kan inte direkt säga att det är värt någon omväg. En stor, platt stad med vägarna ordnade i ett rutnätssystem som garanterat får en att köra vilse :confused:

Bättre då att hålla sig längs kusten.

Interessant, har hørt det skal være en grønn oase og sååååå fint og flott :p
 
Toppen