Senaste nytt

Ritz Carlton Kuala Lumpur - första gången jag har ett hotellrum med egen butler

Glenn E

Medlem
Detta är första gången jag har ett hotellrum med egen Butler. Det finns en per våningsplan.
Butlern packar upp resväskan. Stryker kläder om det behövs. Jag frågade efter en skomakare och fick till svar: Inte ska du behöva gå så långt. Ge mig skorna så fixar jag det.
Väckning med gratis kaffe levererat till dörren på morgonen. 50 m2 rum.
Mycket av detta är bättre än Hyatt. Radisson kommer inte i närheten.
Ganska nöjd med att bo på 5 stjärnigt hotell.
 
Last edited:
Blev nyfiken på hotellet så gick in och kollade vad de hade för rates, 500MYR på helgen känns ju väldigt rimligt för ett Ritz Carlton. Har du bott på andra RC så du ahr någon referens?
 

Glenn E

Medlem
Ännu bättre just nu är 450 myr ++ totalt 522 myr inkl frukost på veckodagana. Helgen samma pris fast utan frukost. Kaffe te och juice levererat till rummet dygnet runt gratis. Detta hotell är kanske 25 år gammalt men ändå fint. Ännu finare är Ritz Carlton i Jakarta där minsta rummet är 61m2. Bor man på clubnivån där behöver man egentligen inte äta på restaurang.
 

Glenn E

Medlem
Synd att jag inte visste det för man måste väl bo där 4 nätter för detta? Jag bor bara 3. Lite kortfattad för skriver från mobilen.
 

Glenn E

Medlem
Ja inte hade jag tänkt mig hundratals myr. En viss dricks uppskattas på bättre hotell. För övrigt har jag faktiskt bott i KL i 6 år sammanlagt varav 8 månader på Hyatt Saujana. Men du har rätt i att man inte förväntas dricksa.
 
Toppen