Senaste nytt

Ritz Carlton Kuala Lumpur - första gången jag har ett hotellrum med egen butler

Ritz

Medlem
Jag har bott på Ritz Carlton i KL två gånger tidigare och kommer även att bo där kommande jul och nyår. Det är ett mycket trevligt hotell, i synnerhet location är oslagbart då du har det mesta inom gångavstånd. Jag kan hålla med Agö att det inte är helt "perfekt". Min känsla av hotellet är att det är mer ett personligt boutique-hotell snarare än en stor hotellkedja. Därmed finns vissa inslag som är lite "quirky", t.ex:

- Handskrivna papperslappar från personalen ("Hoppas allting är bra..." osv)
- På gymmet kan de ibland bjuda på en tallrik med apelsinklyftor
- Är man ett större sällskap så har de koll på var någonstans de andra familjemedlemmarna är
- Vill man växla pengar så följer de med på promenad till växlingskontoret (för säkerhets skull)

Jag har bott på andra 5-stjärniga hotell i KL och skulle absolut inte vilja bo någon annanstans än på RC. Med det sagt så präglas inte servicen av precision och konsekvent hög nivå som på t.ex Peninsula. Men det kanske är en del av konceptet för just RC i KL som är ett litet hotell jämfört med konkurrenterna Westin, Marriott, Hilton, Shangri-La, Mandarin Oriental, etc.
 

Agö

Medlem
Insåg att jag inte postat bilder från Ritz Carlton KL @Martin Björnström. Postar några nu istället. Som sagt, hårdvaran var det verkligen inget fel på, en svit av denna kaliber till 2700 kr/natt är ju ett fynd. Det mjuka var så där. Bl.a. tog det en halvtimme för oss att checka ut. De gjorde nog sitt bästa men det är inte direkt Hong Kong-nivå i Kuala Lumpur.

November-December 2013 192.JPG

Bibliotek

November-December 2013 193.JPG

Master Bedroom

November-December 2013 194.JPG

Badrum Master Bedroom

November-December 2013 195.JPG

Dusch och toalett Master Bedroom

November-December 2013 196.JPG

Klädkammare Master Bedroom

November-December 2013 197.JPG

Sovrum 2 (med eget badrum)

November-December 2013 198.JPG

Badrum Sovrum 2

November-December 2013 199.JPG

Sovrum 3 (med eget badrum)

November-December 2013 201.JPG

Utsikt från vardagsrum

November-December 2013 202.JPG

Utsikt från Master Bedroom

November-December 2013 226.JPG

"Utsikt" från poolområdet (Marriott till vänster, Westin till höger)

November-December 2013 229.JPG

Poolområde 1

November-December 2013 230.JPG

Poolområde 2

November-December 2013 231.JPG

Poolområde 3

November-December 2013 232.JPG

Poolområde 4

November-December 2013 233.JPG

Poolområde 5

November-December 2013 234.JPG

Library Lounge
 

rlager

Medlem
Kul! Bodde där i januari. Håller med om att det är fantastiskt prisvärt och ett bra läge. Framförallt bra om man är många. Vi var 4 vuxna och två barn och bodde för 2.700 kr/natt i en 3 bedroom suite. Bokade via en Virtuoso agent som fixade upgrade och fri frukost etc. Bra service också.
 
Toppen