Senaste nytt

Ritz Carlton kreditkort

Lite sur över att jag nyligen skaffade Amex Eurobonus Elite när jag sedan såg detta erbjudande...

Undrar vilka flygplatslounger som man kommer åt?
 

Attachments

  • Screen Shot 2016-04-10 at 12.26.26 PM.png
    Screen Shot 2016-04-10 at 12.26.26 PM.png
    520,6 KB · Visningar: 269

mha321

Medlem
Lite sur över att jag nyligen skaffade Amex Eurobonus Elite när jag sedan såg detta erbjudande...

Undrar vilka flygplatslounger som man kommer åt?

Det ena utesluter väl inte det andra. :)

Särskilt som det ena är ett svenskt kort och det andra är ett amerikansk, så de lär inte kunna se att det är samma person när det görs en kreditkoll. I teorin hade det gått om båda varit Amex men det är tveksamt om de sett dig som samma då heller - den kredithistorik du byggt upp i USA är kopplad till någon helt annan identifierade (troligen ssn). (jag förutsätter att du har en kredithistorik i USA - annars lär du inte kunna få rc-kortet)


Vad gäller lounge så vet jag inte säkert men skulle definitivt gissa att det är priority pass.
 
Vad gäller lounge så vet jag inte säkert men skulle definitivt gissa att det är priority pass.
För ovanlighetens skull är det inte PP!
The Ritz-Carlton Rewards Credit Card | Chase.com
Lounge access*
As a cardmember, you receive complimentary membership in LOUNGE CLUB™, entitling you to unlimited access to hundreds of airport lounges worldwide.

Men om man ska skaffa ett kreditkort i USA så finns det bättre kort, förutsatt att man inte är förtjust i just Ritz Carlton-hotellen då :)
 
Jag har inte kredithistorik i USA...om det inte är möjilgt att skaffa det då slutar jag med att ens drömma om kortet haha

Men vi kan ju konstatera att utländska kreditkort brukar ha mycket bättre fördelar än svenska kreditkort...
 
Toppen