Ritz Carlton kreditkort

Diskussion i 'Kreditkort' startad av shopgirl888, 10 April 2016.

1. shopgirl888

shopgirl888 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite sur över att jag nyligen skaffade Amex Eurobonus Elite när jag sedan såg detta erbjudande...

Undrar vilka flygplatslounger som man kommer åt?

Bifogade filer:

Gus och Jakob Österberg gillar detta.
  2. mha321

mha321 Medlem

Det ena utesluter väl inte det andra. :)

Särskilt som det ena är ett svenskt kort och det andra är ett amerikansk, så de lär inte kunna se att det är samma person när det görs en kreditkoll. I teorin hade det gått om båda varit Amex men det är tveksamt om de sett dig som samma då heller - den kredithistorik du byggt upp i USA är kopplad till någon helt annan identifierade (troligen ssn). (jag förutsätter att du har en kredithistorik i USA - annars lär du inte kunna få rc-kortet)

Vad gäller lounge så vet jag inte säkert men skulle definitivt gissa att det är priority pass.

3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För ovanlighetens skull är det inte PP!
    The Ritz-Carlton Rewards Credit Card | Chase.com
    Lounge access*
    As a cardmember, you receive complimentary membership in LOUNGE CLUB™, entitling you to unlimited access to hundreds of airport lounges worldwide.

Men om man ska skaffa ett kreditkort i USA så finns det bättre kort, förutsatt att man inte är förtjust i just Ritz Carlton-hotellen då :)

4. shopgirl888

shopgirl888 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte kredithistorik i USA...om det inte är möjilgt att skaffa det då slutar jag med att ens drömma om kortet haha

Men vi kan ju konstatera att utländska kreditkort brukar ha mycket bättre fördelar än svenska kreditkort...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!