Senaste nytt

Ringa kanske inte alltid är så smart...

jth

Medlem
Jag råkade ut för en eventuellt liknande sak i våras när jag skulle boka hawaii-resan i påskas med IL7SALE-faren.
Jag hade fått ihop en fin routing med ITA med AA-flighter inrikes. Men när jag skulle ringa och boka den precis enligt ITA-resultatet så gick det inte, eller rättare sagt, priset blev högre.
Jag bad dom också kolla upp detta och jag fick då beskedet att alla AA-segment måste bokas som BA codeshare, annars gäller inte den billiga farebasen. Jag vet faktiskt inte om det verkligen stämde, men det slutade med att jag fick boka allt som BA-flighter för att få rätt pris.
 
Det är jätteintressant att läsa trådar som detta nu när man har ena foten i resebyrå-branschen.

Skulle någon betala för att ha en expert tillgänglig via chat/telefon eller hur ni nu vill kommunicera. Forumet? :)

Jeg har faktisk også gået med tanken om et telefonnummer / mailadresse til en ekspert / dygtig / rutineret person hos Reisegiganten som kunne booke åndssvage ting for os, mod en form for bookingafgift.
 

Palazzi

Medlem
Det är jätteintressant att läsa trådar som detta nu när man har ena foten i resebyrå-branschen.

Skulle någon betala för att ha en expert tillgänglig via chat/telefon eller hur ni nu vill kommunicera. Forumet? :)

Jag ser helst att den är förlagd i Khartoum, och nås via forumet... Den där jorden runt-resan i First har lockat mig länge nog! ;)
 

FF#1

Medlem
Håller med dig om att det är klurigt att ringa in och boka komplicerade saker. Det är ofta de i andra ändan inte alls förstår varför man vill ha det på ett visst sätt.

Försökte boka LX F till USA i vintras, fick nobben att ha långt layover i ZRH, men vi har ju kort MCT ( mista tid) här var argumentet... trots att det inte var nått problem vad jag förstod av bokningsreglerna. Sen när jag för skojs skull gick vidare med deras förslag så gick priset upp sådär 4000€ för biljetten. suck!
 

EMA

Medlem
Det är jätteintressant att läsa trådar som detta nu när man har ena foten i resebyrå-branschen.

Skulle någon betala för att ha en expert tillgänglig via chat/telefon eller hur ni nu vill kommunicera. Forumet? :)

Börjar snart finnas underlag för en bonuspoängsresebyrå på BC. Men svar på frågan för egen del lär vara ja.
 

nota bene

Medlem
Det är jätteintressant att läsa trådar som detta nu när man har ena foten i resebyrå-branschen.

Skulle någon betala för att ha en expert tillgänglig via chat/telefon eller hur ni nu vill kommunicera. Forumet? :)

Kunnig personal på resebyrå, eller hos bolagen är definitivt något som jag skulle betala lite extra för. Bokning via email eller chat är troligen det enklaste i kombination med tal.

Jag hade ett helvete att försöka boka min senaste AA-biljett innan jag lyckades lura systemet online (och nästan få det jag ville). Över två timmar i telefon och kopplande till olika personer eftersom de inte förstod vad jag ville, alternativt inte hade datasystem som tog tillräckligt många legs. Slutade med RTW department för att kunna få till det jag ville, men då vägrade det prissätta och fick gå till rate desk...
 

CKIARN

Medlem
Godkväll/Natt alla glada! Jag funderar på att gå vidare inom mitt bolag för att sätta mig på Biljettkontoret på Arlanda och skall lära mig Amadeus om 2 veckor. Nu till min fråga! Vad är skillnaden på ITA Matrix och alla andra hemsidor? Tacksam för svar.

Mvh

CKIARN
 
Toppen