Rimowa

Diskussion i 'Övrigt' startad av Anfield, 30 Mars 2015.

1. Anfield

Anfield Medlem

Hej !

Funderar på att köpa en sådan här !
    Någon som använder detta märke ! är ni nöjda ?
    Vart är bästa stället att köpa dom ?

Rimowa.PNG

2. Christian R

Christian R DYKWIA

Er på mobilen så det bliver kort!

Ja!

Ja!

Ifkl.dk

3. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. Direktorn

Direktorn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill ha jag med. Skulle dock ta en med IATA mått 20 cm för att funka som carry on på fler bolag. Bra om man vill ta med lite fika:)

Jakob Österberg gillar detta.
  5. bossefin

bossefin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT men - en god kamrat som flyger över pölen mycket ofta har en Rimowa resväska. I höstas så skulle han ansluta till mig i MIA för lite RnR. Skulle flyga Swiss -men handling agent vägrar låta väskan gå ombord då den ser för bucklig/använd ut => säkerhetsrisk. (den höll klart ihop och dessutom hade han band runt väskan). Efter mycket dividerande beslutar supervisor att den får gå ombord - då är det dock nära till att gaten stängs. De ringer till gate som då meddelar att det inte finns plats (!) för väskan. Min kamrat blir sålunda strandsatt och får till slut tag på en DY biljett och kan anlända 6 timmar sen. Trodde själva idén med Rimowa var att de ska se använda ut...

6. Stockholmer

Stockholmer Medlem

Ja

Ja

Tyska webshoppar som exempelvis koffer24.de som även levererar gratis till Sverige.. bra pris men trixigt om man vill returnera väskan...

7. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Använt Rimowa Al-väskor (både kabinväskor och större som checkas in) några år nu...mycket nöjd... Kolla in tråden med "bc-tagg på egen väska"
    (trög förbindelse just nu. Annars skulle jag lagt dit en länk).

8. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jo - köper våra på NK i Stockholm (doubledipping!)

9. Jag har exakt samma vaska som i toppinlagget. Riktigt nojd. Enda nackdelen som nagon annan ocksa har namnt ar att det inte finns nagra ytterfack.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!