Fred Flintstone
Medlem
Hej
Var med om en smått otroligt händelse med SAS förra veckan, skrev till deras customer care och berättade om händelsen och fick till svar att eftersom jag var en så viktig kund för dem hade de satt in x summa EB poäng. Är nyfiken på vad ni skulle anse är rimlig kompensation innan jag berättar vad jag fick.
Skulle flyga hem från GOT till ARN med SK162 16:15. Flighten ställs in och jag bokas om till SK164 avgång kl 17:45 men förseningar ledde till avgång 18:30. När jag ska boarda så lyser det rött och gate crew förklarar att jag redan är boardad i deras system. De kontaktar flight crew och frågar om någon sitter i mitt säte. Efter att boardingen är klar rapporterar flight crew att ja, givetvis sitter det en man i mitt säte och med mitt namn(!) (inte såå vanligt namn så misstänker att flight crew inte bemödade sig med att fråga karln utan bara tittade på sin ipad). Gate crew ser bara en person med mitt namn i systemet och ber flight crew kolla ID på mannen ombord. Medan vi väntar ber gate crew mig att bekräfta att jag har ett incheckat bagage vilket jag inte har, otroligt märkligt tycker dom eftersom det finns ett incheckat bagage på min bokning. Efter en stund frågar jag gate crew om deras begäran om ID koll på mannen ombord verkligen gick fram för jag ser att planet gjort en push back. Vips så har planet lyft med en för SAS okänd man ombord med ett incheckat bagage. Inte helt kosher ur ett säkerhetsperspektiv kanske?
För att försöka göra en lång historia kort... det tar såklart rätt lång tid för SAS att lista ut vad som hänt och till slut visar det sig att något gått fel i incheckningen och man har gett en annan person mitt boardingkort. Innan man listat ut detta kunde man inte boka mig på nästa flight eftersom jag i deras system redan landat på ARN. Jag missar alltså SK166 (som knappt har 50% beläggning) och blir till slut bokad på SK170 med avgång 20.10 men som också den är försenad. Jag spenderar alltså hela eftermiddagen och kvällen på Landvetter medan plan efter plan lyfter mot ARN.
Var med om en smått otroligt händelse med SAS förra veckan, skrev till deras customer care och berättade om händelsen och fick till svar att eftersom jag var en så viktig kund för dem hade de satt in x summa EB poäng. Är nyfiken på vad ni skulle anse är rimlig kompensation innan jag berättar vad jag fick.
Skulle flyga hem från GOT till ARN med SK162 16:15. Flighten ställs in och jag bokas om till SK164 avgång kl 17:45 men förseningar ledde till avgång 18:30. När jag ska boarda så lyser det rött och gate crew förklarar att jag redan är boardad i deras system. De kontaktar flight crew och frågar om någon sitter i mitt säte. Efter att boardingen är klar rapporterar flight crew att ja, givetvis sitter det en man i mitt säte och med mitt namn(!) (inte såå vanligt namn så misstänker att flight crew inte bemödade sig med att fråga karln utan bara tittade på sin ipad). Gate crew ser bara en person med mitt namn i systemet och ber flight crew kolla ID på mannen ombord. Medan vi väntar ber gate crew mig att bekräfta att jag har ett incheckat bagage vilket jag inte har, otroligt märkligt tycker dom eftersom det finns ett incheckat bagage på min bokning. Efter en stund frågar jag gate crew om deras begäran om ID koll på mannen ombord verkligen gick fram för jag ser att planet gjort en push back. Vips så har planet lyft med en för SAS okänd man ombord med ett incheckat bagage. Inte helt kosher ur ett säkerhetsperspektiv kanske?
För att försöka göra en lång historia kort... det tar såklart rätt lång tid för SAS att lista ut vad som hänt och till slut visar det sig att något gått fel i incheckningen och man har gett en annan person mitt boardingkort. Innan man listat ut detta kunde man inte boka mig på nästa flight eftersom jag i deras system redan landat på ARN. Jag missar alltså SK166 (som knappt har 50% beläggning) och blir till slut bokad på SK170 med avgång 20.10 men som också den är försenad. Jag spenderar alltså hela eftermiddagen och kvällen på Landvetter medan plan efter plan lyfter mot ARN.