Senaste nytt

Rimlig kompensation efter flygresa från //insert valfritt negativt ord//?

Kansai

Medlem
Uuuuughhhhhhh, så less att jag knappt orkar skriva detta inlägg, beklagar redan nu bristen av postivita intryck som nu följer.

Flygit Swiss nu ikväll, och när flygvärdinnan serverar herren vid sidan om mig (han 16E, jag 16D) så missas själva överlämningen av vattenglaset, vilket gör att 2 dl kylskåpskallt (nåja) bubbelvatten träffar, men en precision som är mer precis än ett schweiziskt fickur, mitt knä. Inte bara knä, utan jag (i ljusa chinos) får en stor fläck som skulle passa perfekt i en reklam för urininkontinensskydd. Som om detta inte var nog så råkade jag ha min arbetsdator på ena låret, vilket resulterar i en ofrivillig rengöring av denna stackars mac.

Och hur räddar min medpassagerare/flygvärdinnan upp detta? Inte alls. Inte ett dugg. Flygvärdinnan säger att det absolut var min medpassagerares fel, och att om jag klagar till Swiss måste jag tydligt tala som att det inte var hennes fel (?!). Min medpassagerare å andra sidan skrattar gott åt situationen och mumlar att jag ska vara glad att det bara var vatten. Till saken hör att datorn inte riktigt är sig själv ännu.

Jag vill väl egentligen ha två saker:
1. Tips/tankar för vad jag ska kräva för kompensation
2. Sympati.

Tack och god natt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohanA

Medlem
Skriv saklig feedback utan känsloinblandning. Lämna ute metaforerna och håll dig till fakta (så som du iakttog det). Sänd in detta via Swiss kundservice på deras hemsida.

Om du redan nu tänker dig någon form av kompensation för vattnet på sina byxor så ange det. Är datorn skadad så kommer kvitto på reparation behövas, alternativt ett utlåtande från reparatör att reparation ej är möjlig.
 
Toppen