Rimlig kompensation efter flygresa från //insert valfritt negativt ord//?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Kansai, 10 September 2016.

  1. Kansai

    Kansai Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Uuuuughhhhhhh, så less att jag knappt orkar skriva detta inlägg, beklagar redan nu bristen av postivita intryck som nu följer.

    Flygit Swiss nu ikväll, och när flygvärdinnan serverar herren vid sidan om mig (han 16E, jag 16D) så missas själva överlämningen av vattenglaset, vilket gör att 2 dl kylskåpskallt (nåja) bubbelvatten träffar, men en precision som är mer precis än ett schweiziskt fickur, mitt knä. Inte bara knä, utan jag (i ljusa chinos) får en stor fläck som skulle passa perfekt i en reklam för urininkontinensskydd. Som om detta inte var nog så råkade jag ha min arbetsdator på ena låret, vilket resulterar i en ofrivillig rengöring av denna stackars mac.

    Och hur räddar min medpassagerare/flygvärdinnan upp detta? Inte alls. Inte ett dugg. Flygvärdinnan säger att det absolut var min medpassagerares fel, och att om jag klagar till Swiss måste jag tydligt tala som att det inte var hennes fel (?!). Min medpassagerare å andra sidan skrattar gott åt situationen och mumlar att jag ska vara glad att det bara var vatten. Till saken hör att datorn inte riktigt är sig själv ännu.

    Jag vill väl egentligen ha två saker:
    1. Tips/tankar för vad jag ska kräva för kompensation
    2. Sympati.

    Tack och god natt.
     
    Gus gillar detta.
  2. JohanA

    JohanA Medlem

    Skriv saklig feedback utan känsloinblandning. Lämna ute metaforerna och håll dig till fakta (så som du iakttog det). Sänd in detta via Swiss kundservice på deras hemsida.

    Om du redan nu tänker dig någon form av kompensation för vattnet på sina byxor så ange det. Är datorn skadad så kommer kvitto på reparation behövas, alternativt ett utlåtande från reparatör att reparation ej är möjlig.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×