Riktigt dåligt att Euro Bonus Diamond poäng försvinner

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av JC/Singapore, 3 Oktober 2015.

  1. JC/Singapore

    JC/Singapore Ny medlem

    Hade bokat en uppgradering (TG) Sthlm-SG med mina EBD pinnar (60k). Var tvungen att boka om hemresan till Singapore, då visar det sig att dessa pinnar försvinner och jag måste betala en gång till. Är det så illa ?
     
  2. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Pinnar?
     
  3. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej och välkommen hit!
    Det känns som du tappar bort mig lite här och då brukar jag normalt vara skyldig till att skriva många förkortningar. EBD = Eurobonus Diamond? Eller Eurobonuspoäng där pinnar = poäng?
    Så för att guida dig behöver du nog förtydliga dig lite eller menar du att du har använt eurobonuspoäng till att uppgradera en Thai biljett och du nu behöver ändra biljetten?

    För om så är fallet har du villkoren här:
    Book confirmed upgrade awards on Star Alliance carriers - SAS

    • Changes cannot be performed online, member must contact each operating airlines call centre.
    • Changes of a confirmed upgrade, without loosing expired points, can only be done to another flight with the same airline/date/routing (same airport codes).
    • For changes to another airline/date/routing, a cancellation must be performed and a new reservation must be made.
     
    Last edited: 3 Oktober 2015
    agehall gillar detta.
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Välkommen till Businessclass @JC/Singapore.

    Det här med att ändra på flighter man uppgraderat är alltid vanskligt. Själv har jag lyckats undvika det genom alla år och jag är väldigt glad över det för det verkar vara struligt.

    Enligt reglerna som @jumbooze postade en kopia av så måste du i ditt fall avboka din uppgradering och sedan boka den igen. Som jag tolkar reglerna ska du kontakta Thai för att göra detta. Det är dock högst oklart ifall du får tillbaka dina poäng eller inte, men man kan ju tycka att du borde få det. Vill du vara lite mer säker kan det nog vara bra att först kontakta SAS kundtjänst och höra vad de säger, för det här hör inte till vanligheterna här på forumet.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×