Senaste nytt

Riktiga Dual 3G/4G SIM Dual Standby (3G/4G på båda SIM slot samtidigt) mobiler

JensE

Medlem
Har kört oneplus sedan November. Oxygen OS är inte helt guld och gröna skogar.
Buggar tar ganska långt tid att fixa och nya androidversioner likaså.
Allvarligaste buggen jag har haft var att telefonen roamade även om jag inte hade aktiverat det. Tur var jag i europa så kostade mig inte så mycket.
Bugg som jag har nu är med dom nya strömsparsfunktionerna så pushnotifieringar för bland annat mail, whatsapp och tapatalk inte fungerar (fungerar inte så bra för en amexrekryterare men andra ord :p).
Men som sagt priset är väldigt bra.
 

GillBates

Medlem
Snåle fan...... :)
Det framgår ingen moms på mina kvitton, skeppas ifrån Polen. Är väl bara att dra 25% (20), ingen kommer ju troligen upptäcka det.
Snål o snål, mer vän av ordning :) . Dessutom så är ju priset en av fördelarna med telefonen, men om nu inte moms kan dras, så kan jag ju välja en telefon som är tusingen dyrare.
 

intuition

Medlem
Så om man summerar vad som skrivits hittills så är listan kort:

Har det tillkommit några fler alternativ? Jag är lite i läge för att skaffa en telefon inom kort och dual 3G/4G som fungerar parallellt är av högsta intresse.

PS lång batteritid vid 3G/4G användning / tethering är också avgörande
 

In_Sweden

Medlem
Så om man summerar vad som skrivits hittills så är listan kort:

Har det tillkommit några fler alternativ? Jag är lite i läge för att skaffa en telefon inom kort och dual 3G/4G som fungerar parallellt är av högsta intresse.

PS lång batteritid vid 3G/4G användning / tethering är också avgörande
Jag har ingen själv, men baserat på vad jag läst så borde du kunna addera Oneplus 3(T) till den listan.
Där du på Sim 1 har 2G/3G/4G och Sim 2 har 2G/3G. Men om du har ett samtal på Sim 2, så har du ingen data på Sim 1.
3T är helt nysläppt och kommer till de första kunderna om någon vecka. Och till nya kunder om ungefär en månad. Det finns viss risk att de ändrat Dual Sim beteendet med 3T, men jag skulle säga att det är osannolikt.
Den bör ha väldigt bra batteritid, om man ska tro recensionerna. Och det är en allmänt bra telefon.
 

Voyageur

Medlem
Kör själv Huawei Honor 8 som har dual sim med 4G på båda kortplatserna. Sk. mellanlur som levererar topprestanda och inte kostar 5-8000kr. Rekommenderas varmt.
 

intuition

Medlem
Oneplus är intressant, ska titta närmare på den. Jobbigt dock med leveranstiderna.
Honor 8 finns att låna i min närmaste omgivning, så den skulle jag kunna testa i japan till jul.
 

Ziplock

Medlem
Väldigt irriterande med telefoner som bara har 2G på den andra kortplatsen. I vintras var jag på semester i Thailand och naturligtvis fungerade inte mitt Telia sim alls när jag satte det i den andra kortplatsen. Fick låna ett Comviq sim och det fungerade för att ringa med.

Kan man gissa att Telia och Comviq har avtal med olika operatörer i Thailand och Comviqs partner har ett 2G nät, vilket Telias partner inte har?
 
Toppen