Senaste nytt

Riktiga Dual 3G/4G SIM Dual Standby (3G/4G på båda SIM slot samtidigt) mobiler

Dr. Miles

Expert
Finns det någon dual SIM tfn som INTE använder SD-kort platsen för det andra SIM kortet?

(man kan naturligtvis modifiera vissa men det är en annan diskussion Galaxy S7 tricks and tips: Simultaneous dual-SIM and microSD support | BGR )
Det finns många sådana men de flesta av dem är inte dual 3G/4G på båda SIM slot samtidigt.

Jag hade en Xiaomi Redmi 1S och den hade SIM slot 1 & 2 och Micro SD slot.
http://assets.hardwarezone.com/img/2014/08/Xiaomi_Redmi_1S_SIM_Slots.jpg
 

JensE

Medlem
Använde ett Freetel sim i Japan med min Oneplus 2 och då fungerade inte mitt vanliga SIM i slot 1.
I Hong Kong däremot så fungerade det klockrent att ha SIM 1 för samtal och SIM 2 för data.
 

Dr. Miles

Expert
Använde ett Freetel sim i Japan med min Oneplus 2 och då fungerade inte mitt vanliga SIM i slot 1.
I Hong Kong däremot så fungerade det klockrent att ha SIM 1 för samtal och SIM 2 för data.
I så fall är det tyvärr som andra Dual SIM mobiler. Endast en aktiv 3G/4G (LTE) slot åt gången.
Japan har endast 3G / 4G nätverk. Inget GSM (2G) stöd.

I Hong Kong använder de fortfarande GSM därför fungerar båda SIM slot samtidigt. (Det gör min mobiltelefon också).
 

jonten

Medlem
Igår fick jag min Oneplus 3. Kör Telia & Tre i den, vad jag förstår när jag använder den så kör den 2/3/4-G på kortet som jag har aktivt för data. Det andra kortet går på 2/3-G. I mitt fall använder jag Tre för data, och i det fallet behöver jag inte 4G på Telia för tal går ju inte via 4G (än).
Ändrar jag aktivt datakort så blir det omvänt.

För övrigt en fantastisk telefon till ett fantastiskt pris som i mitt tycke piskar både S7 & Ifåne

edit, laddning 0-70% på typ 30 minuter......
 

fly4fun

Medlem
Jag kör oxå OnePlus 3 sedan drygt en vecka tillbaka.
Mitt ordinarie Telia kort i slot 1. När jag kommer utomlands så köper jag lokalt simkort i slot 2 som uteslutande används för surf.
Bästa telefonen någonsin!
 

GillBates

Medlem
Ni som köpt OnePlus 3, hur är det med momsen? Jag antar att priset är inkl moms, men det framgår inte hur stor momsen är. Tänker främst på hur man bokför det på företaget.
 

fly4fun

Medlem
Ni som köpt OnePlus 3, hur är det med momsen? Jag antar att priset är inkl moms, men det framgår inte hur stor momsen är. Tänker främst på hur man bokför det på företaget.
Jag vet faktiskt inte. Säljare är ett bolag i Kina och det finns ingen moms på bekräftelsen. Paketet skickas från Szczecin i Polen. Redovisningen får dom ansvariga för bokföringen fixa.

Item Sku Qty Subtotal
OnePlus 3 Graphite (EU)
0101070207 1 3 695,00 kr
OnePlus 3 Karbon Case 0208004803 1 259,00 kr
OnePlus 3 Flip Cover (Gray) 0206030203 1 209,00 kr
Subtotal 4 163,00 kr
Shipping & Handling 0,00 kr
Grand Total 4 163,00
 

jonten

Medlem
Ni som köpt OnePlus 3, hur är det med momsen? Jag antar att priset är inkl moms, men det framgår inte hur stor momsen är. Tänker främst på hur man bokför det på företaget.
Snåle fan...... :)
Det framgår ingen moms på mina kvitton, skeppas ifrån Polen. Är väl bara att dra 25% (20), ingen kommer ju troligen upptäcka det.
 
Toppen