Richard Gustavsson i intervju i tv4

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Kostymnissen, 16 Juni 2012.

1. Kostymnissen

Kostymnissen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Richard Gustavsson gästade dagens nyhetsmorgon i tv4. Det han sade innehöll väl inga riktiga förvåningar. Se klippet här:

Länk

2. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gillar Rickard, han har visioner och är inte särskilt hemlighetsfull eller frånvänd. På Pandionträffarna är han alltid rakt på och öppen. Med Rickard i spetsen för SAS så finns det faktiskt ett hopp.

1 person likes this.
  3. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte haft äran att träffa honom personligt men han förmedlar sin budskap om SAS på det sätt att du blir intresserad.

4. tourist

tourist Medlem

Fast han hävdade strax efter 8 minuter in i inslaget att SAS står sig prismässigt gentemot lågservicebolagen, eftersom de andra till skillnad från tar betalt för väskan, att sitta bredvid sin familj och kaffe och macka... :rolleyes: Jag antar att han själv inte reser i SAS Economy...

2 personer gillar detta.
  5. Oscar Larsson

Oscar Larsson Medlem

Eller så kan detta vara en positiv signal. När han för ett tag sedan var med i en tidningsintervjun och svarade "serverar vi inte kaffe gratis?" på just frågan varför inte kaffet var gratis har ju SAS infört detta. Så är vi lyckligt lottade bjuds det kanske på macka snart också...

6. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    Hehe, det är en sanning med modifikation, för man får ju faktisk en macka till frukost på avgångarna före kl 9. :)

7. xvikmic

xvikmic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, jag tänkte faktiskt också på det :p.
    Annars tycker jag att Rickard verkar vara en bra VD. Känns som att han är den rätta för SAS... frågan är bara om det är för sent.

8. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har Gustavson varit EBG innan han blev SAS VD? Han snackade om att under tidigare VD jobb i försäkringsbranchen flög han väldigt mycket med SAS på linjerna CPH-ARN/LHR/OSL

9. OSL_Commuter

OSL_Commuter Medlem

Han var EBP....:)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!