Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Fidde

Medlem
Om man är sugen att skaffa Revolut är första kortet gratis om man blir inbjuden (använder någons länk). Den som bjuder in får inget för det och den som registrerar sig behöver fylla på med minst £10 för att få kortet.

943c3654508ae79fd89bfd740672b210.jpg


Här är min länk om någon vill testa!
Better than your bank account
 
Om man är sugen att skaffa Revolut är första kortet gratis om man blir inbjuden (använder någons länk). Den som bjuder in får inget för det och den som registrerar sig behöver fylla på med minst £10 för att få kortet.

Här är min länk om någon vill testa!
Better than your bank account

Jag kommer till den vanliga sidan, med tre alternativ Premium, Metal, och Standard. Det är månadskostnader angivna där, står inger om kostnader/vilkor för kort.
En annan sak som jag inte hittat är om kan växla melllan standard och de andra nivåerna. Gå upp när man har en längre resa, och sedan gå ner 1-2 månader senare.

Sedan är det där med valutahanteringen. Om jag fattar det rätt så får att få bra kurser skall man växla en viss summa på dagtig vardag brittisk tid, och sedan spendera pengarna med hjälp av kortet.

Det vore intressant att få se både köp och sälj kurser vid någon tidpunkt.

Edit: hittade detta på revolut.com: (tack @gneken)

  • If you are on the Monthly plan, you have the option for early termination any time within the first 10 months for a break fee of £14/€16 on Revolut Premium or £26/€30 on Revolut Metal. If you cancel in Month 11, as you are inside the 1-month notice period you will receive your subscription for the remainder of your 12-month Monthly plan. Your subscription will not be auto-renewed for the next year.
Så Premium i två månader kostar typ 300-350kr.
 
Last edited:

gneken

Medlem
Om jag inte minns fel så är man på metall bunden 12 månader? Någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Jag kommer till den vanliga sidan, med tre alternativ Premium, Metal, och Standard. Det är månadskostnader angivna där, står inger om kostnader/vilkor för kort.
En annan sak som jag inte hittat är om kan växla melllan standard och de andra nivåerna. Gå upp när man har en längre resa, och sedan gå ner 1-2 månader senare.

Sedan är det där med valutahanteringen. Om jag fattar det rätt så får att få bra kurser skall man växla en viss summa på dagtig vardag brittisk tid, och sedan spendera pengarna med hjälp av kortet.

Det vore intressant att få se både köp och sälj kurser vid någon tidpunkt.


Edit: Downgrading my plan | Revolut Help Centre
 

ekf

Medlem
Det vore intressant att få se både köp och sälj kurser vid någon tidpunkt.
Du ser kursen live när du växlar i appen.
Kursen är verkligen live, prova att fyll i ett större belopp för växling och vänta lite, då kommer du se att det ändrar sig med några sekunders mellanrum på öresnivå...
Jag har gjort lite jämförelser och vad jag kan se så är det verkligen den riktiga livekursen "interbank" utan påslag som man får.

Edit: Detta är alltså dagtid under en veckodag, på helgen har de påslag på växlingarna..
 

mha321

Medlem
Gjorde i början på veckan en betalning exakt samtidigt på Radisson Scandinavia i Köpenhamn av en räkning med Amex och en annan med Revolut, för att jämföra lite.

Med Amex blev kursen inklusive avgift 1.399 SEK = 1 DKK. Utan avgiften var det 1.372.
Med Revolut blev kursen 1.372.

Så de körde onekligen exakt samma kurs.

Edit: Detta är alltså dagtid under en veckodag, på helgen har de påslag på växlingarna..
Hur ser det ut? Jag har gjort växlingar utanför dagtid flera gånger (ibland utan att tänka mig för), och de har alltid dykt upp med Fee=0. Men det kanske bara är att man får en sämre kurs?
 

ekf

Medlem
Hur ser det ut? Jag har gjort växlingar utanför dagtid flera gånger (ibland utan att tänka mig för), och de har alltid dykt upp med Fee=0. Men det kanske bara är att man får en sämre kurs?
Såhär skriver Revolut själva:
We provide all of our customers with the interbank exchange rate with exception to a few less liquid currencies such as Thai Baht, Russian Ruble, and Ukrainian Hryvnia. For these less liquid currencies, we’ll give you the best possible exchange rate that we can at the time of purchase.
During the weekend, when the currency markets are closed, we apply a small markup ranging from 0.5 to 2% on top of the interbank exchange rate. This will depend on the particular currency.

Exchange rate for my card payment is wrong | Revolut Help Centre

Som jag förstått från en forumpost i deras forum så är det mellan midnatt natten mot lördag och midnatt natten mot måndag (GMT) som det är stängt... Jag har dock hållt mig borta från måndagar och fredagar också, för säkerhets skull...
 

mha321

Medlem
Såhär skriver Revolut själva:
We provide all of our customers with the interbank exchange rate with exception to a few less liquid currencies such as Thai Baht, Russian Ruble, and Ukrainian Hryvnia. For these less liquid currencies, we’ll give you the best possible exchange rate that we can at the time of purchase.
During the weekend, when the currency markets are closed, we apply a small markup ranging from 0.5 to 2% on top of the interbank exchange rate. This will depend on the particular currency.

Exchange rate for my card payment is wrong | Revolut Help Centre

Som jag förstått från en forumpost i deras forum så är det mellan midnatt natten mot lördag och midnatt natten mot måndag (GMT) som det är stängt... Jag har dock hållt mig borta från måndagar och fredagar också, för säkerhets skull...

Right. Men frågan är om det listas som fee i appen eller bara blir sämre kurs.

Har nog lyckats hålla mig borta på helgen, däremot nattetid vardag...
 

ekf

Medlem
däremot nattetid vardag...
Det kanske var jag som stökade till det i onödan, jag tror att vanlig vardagsnatt är utan påslag, har i alla fall inte hittat några belägg för att det inte är så, men ville gardera påståendet lite.

Jag har lyckats att missa påslagen än så länge, så jag vet inte hur de yttrar sig på utdraget.
 
Toppen