Rettigheter ved kansellering/nedgradering

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Erik TL, 11 Januari 2015.

1. Erik TL

Erik TL Medlem

Land:
    Norge Norge
    Jeg hadde en reise Houston-Frankfurt-Oslo med LH441 i first ( booking klasse A) på første leg. Dette flyet ble kansellert/ forsinket på fredag pga teknisk feil. Avgangen ville gå 24-26 timer forsinket når ny del var fløyet inn fra Frankfurt. Jeg var en av de heldige og fikk ombooking via Stavanger med SAS. Har jeg noen krav på kompensasjon i dette tilfellet? Jeg vil si at SK C er vesentlig dårligere en Lufthansa First og jeg har betalt for et produkt jeg ikke har fått.

2. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mr @agehall ... please come to reception desk!

agehall, GOTATH, Jonas C och 2 andra gillar detta.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, downgrade har du absolut rätt för ersättning, börja med att kontakta lufthansa! Om de inte kommer med en ersättning som du är nöjd med så är du välkommen att skicka pm till mig så kan jag guida dig

flying, Erik TL och simon_says91 gillar detta.
  4. Erik TL

Erik TL Medlem

Land:
    Norge Norge
    Takk for svar! Da kontakter jeg Lufthansa og satser på at min henvendelse fører frem :)

5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    agehall och Erik TL gillar detta.
  6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns tråd på tyskt forum där Lufthansa betalt ut klumpsumma på flera tusen eur, givetvis så ska du ha ersättning enligt eureglerna plus miles för F och inte C, se till att kreditera till et ffp som ger 300% för F och sen kanske du kan kreditera sas flygningen till eurobonus om ditt samvete tillåter

Tråden här:
    Downgrade von F nach C (Award) Entschädigung ?? | vielfliegerforum

Last edited: 12 Januari 2015
    Erik TL gillar detta.
  7. Erik TL

Erik TL Medlem

Land:
    Norge Norge
    Takk igjen for svar, jeg skal legge ut resultatet når jeg har det, selv om det tar sikkert noen uker.

agehall och MarcusC gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr, influensa har gjort att jag mest legat i sängen med hög feber senaste dagarna. Men @fcx har redan gett ett utmärkt svar! Beakta även det @jumbooze skriver - Lufthansa ska enligt utsago hantera detta ganska bra.

Erik TL gillar detta.
  9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    agehall gillar detta.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack - febern har släppt sedan inatt, så nu hjälper mina dunder piller så pass att jag kan sitta upp och göra lite jobb iaf. Så det värsta är över nu.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!