Retro registrering med Turkish Airlines utan befinligt bonusprogram.

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Sakoz, 13 April 2012.

1. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Är det någon som har tips på om det finns något bonusprogram inom Star Alliance som har längre retro registrering än 1 månad för nya medlemmar? SAS har exempelvis 1 månad.

Jag har en god vän som reste med TK i slutet av januari, och frågar nu om det går att efterregistrera.
    Jag försöker kika på historical copy via Amadeus men hittar inte biljetten längre (tänkte att det var lika bra att kolla upp bokningsklassen också om den är poänggrundande).

2. Jag vet att "retroactive registration" är möjlig på ANA 6 mån från boarding om man flugit med Star Alliance.....

Aegean har 12 (framgår dock inte om det gäller partnerbolag, eller bara Aegean)

Frågan är ju om de tillåter efterregistrering av poäng om han inte var medlem i deras FFP vid flygtillfället.. Det är ju givetvis värt att testa!

ANA International Flight Mileage?ANA Mileage Club?ANA

3. Bättre länk här: Partner Airlines?ANA Mileage Club?ANA

För efterregistrering online... Kanske är större chans att det accepteras, med ett helt nytt konto, i en automatiserad databas än om informationen skickas via mail....

4. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok! Tack Palazzi!
    Vi får göra ett försök med ANA, om ingen annan har något mer förslag.

5. Testa Lufthansa också... har för mig att de har mer än 1mån efterregistrering iaf.
    Har inte hittat någon info på deras webbplats, men dra iväg ett mail till deras kundtjänst. Troligen mer användbart att ha poängen på Miles & More... :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!