Senaste nytt

Resturanger i New Orleans, vilken är just din favorit?

igelkotten

Medlem
Oceana Grill, ligger på en sidogata till Bourbon Street. En del turister förstås, men maten tyckte jag var riktigt bra. Särskilt gumbon och kolgrillade ostron. Sistnämnda var bland det bästa jag ätit seafoodmässigt. Priserna är rimliga också. Ett bra alternativ om du är i french quarters.
 

Najk

Medlem
Jag har spenderat drygt 2v i New Orleans vid ett par olika tillfällen. Helt sjuk stad som jag inte har så mycket minnen ifrån :) men har i alla fall ätit riktigt bra charbroiled oysters på Drago's. Drago's har en restaurang på nederplan på Hilton Riverside.
 

taxvalp

Medlem
Commander's Palace är ett måste. Fin södernstil och martinis till maten för 25c styck, dock max tre per person...

Cochon är en annan favorit, det var enda krogen vi återvände till under vår vecka där förra året.
 

rvarttinen

Medlem
Tack för tipsen - kan nu efter hemkomst kan jag även lägga till följande till listan:
- Kingfish på Chartres street, hög klass på det serveras och trevlig miljö, inte så fruktansvärt hårt driven A/C som på de flesta andra ställena vi var på: Cocktail Bar New Orleans | Kingfish
- W:s egen restaurang, SoBou, har den bästa gumbon vi provade: SoBou | A Spirited Restaurant South of Bourbon
- NoLa, stort ställe! Vi satt på tredje våningen, men maten kom in snabbt och höll hög standard: NOLA Restaurant | Emeril's Restaurants
- Vi gick även till K-Paul's, kanske anses den som en turistfälla, men både mat och service höll bra nivå: New Orleans Cajun & Creole Dining–K-Paul's Louisiana Kitchen K-Paul's Louisiana Kitchen
 
Last edited:

Booyaah

Medlem
Tack för tipsen - kan nu efter hemkomst lägga jag även lägga följande till listan:
- Kingfish på Chartres street, hög klass på det serveras och trevlig miljö, inte så fruktansvärt hårt driven A/C som på de flesta andra ställena vi var på: Cocktail Bar New Orleans | Kingfish
- W:s egen restaurang, SoBou, har den bästa gumbon vi provade: SoBou | A Spirited Restaurant South of Bourbon
- NoLa, stort ställe! Vi satt på tredje våningen, men maten kom in snabbt och höll hög standard: NOLA Restaurant | Emeril's Restaurants
- Vi gick även till K-Paul's, kanske anses den som en turistfälla, men både mat och service höll bra nivå: New Orleans Cajun & Creole Dining–K-Paul's Louisiana Kitchen K-Paul's Louisiana Kitchen
Gjorde ni några reservationer hemifrån eller körde ni "walk in" på plats?
 

Homer

Medlem

Mer kul än gott...
AlliGATOR.jpg
 

JensE

Medlem
Många bra ställen är redan nämnda som Commanders Palace och Dragos.
Men man har inte varit i NOLA om man inte druckit kaffe med bignets på Café Du Monde, samt ätit en Muffuletta hos Central Grocery :)
 
Toppen