Resturanger i New Orleans, vilken är just din favorit?

Diskussion i 'Restauranger' startad av rvarttinen, 26 Maj 2015.

1. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Inom kort bär det av till New Orleans, det var 15 år sedan sist, så en hel del har nog hänt sedan dess. Är det fortfarande en kulinarisk upplevelse att åka till stan'? Har du någon, eller några favoriter? Och vad är det som är speciellt med denna /dessa?

Last edited: 26 Maj 2015
    Martin Björnström gillar detta.
  2. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ooh, det här blir spännande. Lite i samma sits som du då NO är en av mina absoluta favoriter men jag har inte varit där sedan 2004, dvs före Katrina.

rvarttinen gillar detta.
  3. Vi bilade genom Louisiana och hittade ett favoritställe längs I10 mellan New Orleans och Baton Rouge. Som taget ur en skräckfilm i träskmarkerna men riktigt god mat. 10000 visitkort i taket och ett band som spelade fiol.

chazzie, Agö och rvarttinen gillar detta.
  4. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Du kanske har några favoriter från 2004 som kanske är värda att kollas upp nu 2015?
    Planen är att bo på W, så "Whatever/Whenever" kommer kunna verifiera valen på plats ... :)

Last edited: 26 Maj 2015
  5. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Käkade på ett juste hak en bit från Bourbon Street, möjligen tillräckligt långt från turiststråken som serverade en grym Jambalaya och alligatorstuvning. Det var det där med minnet och just namnet då...

Martin Björnström, rvarttinen och Agö gillar detta.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var det gott?

7. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jadå, jag smakade bara lite då det var kompisen som beställde det, men det rekommenderas helt klart att provas, speciellt i den delen av världen.

Agö gillar detta.
  8. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    tyvärr inga namn, i NO brukade jag mest strosa omkring och ta något som kändes bra, gick sällan fel.

9. lars

lars Medlem

rvarttinen gillar detta.
  10. HON-II

HON-II Medlem

Commander's Palace (lite utanför down-town området) är en stor favorit. Mycket trevlig miljö och en utmärkt Creole meny. Rekommenderas.

rvarttinen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!