Senaste nytt

Restaurangtips i Wien och Bratislava?

Var en sväng i Bratislava förra veckan och var mycket positivt överraskad! Av de foto vänner sett så har det förändrats rejält de sista åren från grått till rent o snyggt. Mysigt och rätt litet, en tur "ufo"tornet mitt på bron är nog ett måste(vi hoppade över pga av värmen)
Mindre med turister än Prag. God öl! Tyvärr inga tips på restaurang.
Hoppas du får det trevligt.

Vi ska hoppas! :)

Det blir två nätter i Bratislava så om Wien är fantatisk (har aldrig varit där heller) kanske det blir lång dag där och kort kväll i Bratislava, samt tidig checkout två nätter senare. Man vet ju aldrig :)
 
A

Aurora

Guest
Er det virkelig så tråkigt i Bratislava? Reiser til Wien i morgen, tenkte å ta en dagstur til Bratislava for å krysse av et nytt land (men er jo ikke like kult når jeg KUNNE gjort det med flyg :( Den ruten åpner ikke för i oktober...) - men slik jeg leser om Bratislava så bör jeg bare holde meg til Wien? :p
 

jerixon

Medlem
Jag tycker Bratislava var mycket trevligt =)
Billig öl, trevlig stämning på gatorna och slottet var väl värt ett besök.
Ett hyffsat shoppingcenter också vid vattnet. Var där några dagar för 3 år sedan då min kompis gifte sig utanför staden.
 

bossefin

Medlem
Bratislava är en av de städer som överraskat mig mest positivt av de städer jag varit i. Firade 4th of July uppe på slottet tillsammans med hela US ExPat kolonin. En magisk kväll.

Håller med @Jadessa och @Timotey . Dessutom upplevde både jag och Fru@bossefin att det kryllade av vackra människor. När vi satte oss med första ölen på ett torg så konstaterade vi efter en kvart att vi inte pratat med varandra utan bara spanat på vackra kvinnor och män (vi är hyfsat heteronormativa så det var jag som spanade på kvinnor och fruB på män). Har dock rätt diffusa minnen av när en av mina "vänner" introducerade mig i absintens gröna värld.
 

Magino

Medlem
Någon som har några nya tips på var man kan äta middag, lunch, ta drinkar eller göra under två dagar i februari?
 
The bank inne i Wien är min favorit resturang, serverar 3 rätters lunch till bra pris och även ett väldigt trevligt vinutbud! Middags serveringen skall vi inte glömma, fantastisk råbiff!

Och café bar bloom har nog stans bästa drinkar, och sedan får du inte missa glassen på zanoni & zanoni som ligger bredvid!
 

hoss

Medlem
Jag gillar Slovakien, har varit där flera gånger och besökt olika städer. Billigt och hyfsat god mat, pizzorna är nog de godaste i Europa, OBS välj de stenugnsgräddade!
 
Toppen