Senaste nytt

Restaurangtips i Warszawa

taxvalp

Medlem
www.podwale25.pl

Det enda stället jag alltid besöker i Warzawa. Otroligt billigt, mycket mat och genuint polskt käk.
Dela en bricka med kockens specialiteter och var sin 1-liters öl för under 250 svenska kroner.

Testade detta i helgen, rekommenderas varmt. Lite OT så finns det en systerkrog med i princip samma meny men annat namn på stora torget i gamla stan i Krakow som också rekas. Är fortfarande mätt efter mitt golonka-run...
 

Bibinski

Medlem
Är det läge att boka bord inför ett besök eller kan man glida in från gatan utan problem?
Vi körde drop in och lyckades få ett bord och det fanns något bord ledigt under tiden vi åt men det kan nog rekommenderas att boka för att va säker för annars finns inte mycket annat att äta i närheten av parken vad jag vet.


Testade detta i helgen, rekommenderas varmt. Lite OT så finns det en systerkrog med i princip samma meny men annat namn på stora torget i gamla stan i Krakow som också rekas. Är fortfarande mätt efter mitt golonka-run...
Jag måste haft otur bara låter det som :)
 

MarkusL

Medlem
Vi körde drop in och lyckades få ett bord och det fanns något bord ledigt under tiden vi åt men det kan nog rekommenderas att boka för att va säker för annars finns inte mycket annat att äta i närheten av parken vad jag vet.

Då blir det en bokning, blir 9 personer så att hitta bord för så många på drop-in är nog en utopi.
 

Bibinski

Medlem
Då blir det en bokning, blir 9 personer så att hitta bord för så många på drop-in är nog en utopi.
Det tror jag också, men när vi var där så fanns faktiskt ett större svenskt sällskap på plats på just runt 10 personer så det ska inte vara några problem. De flesta borden i själva paviljongen var dock runda bord för 4 pers så man blir nog placerad inuti orangerian eller på sidan om paviljongen där det står fler bord.
 

MarkusL

Medlem
Det tror jag också, men när vi var där så fanns faktiskt ett större svenskt sällskap på plats på just runt 10 personer så det ska inte vara några problem. De flesta borden i själva paviljongen var dock runda bord för 4 pers så man blir nog placerad inuti orangerian eller på sidan om paviljongen där det står fler bord.

Det var inga problem att boka, däremot var hela lokalen abonnerad för ett bröllop den 4e juli. Tar rygg på dig när det kommer till Butchery & Wine också, såg trevligt ut.
 

Magnus_K

Medlem
Tjena,

Imorgon bär det av till Warszawa.
Såg att ni redan testat Butchery & Wine, den finns med på listan men även Brasseriet nedan.
Är det någon som testat detta?

Brasserie Warszawska

Tack på förhand!
 
Toppen