Restaurangtips i Sofia, Bulgarien

Diskussion i 'Restauranger' startad av Agö, 30 Oktober 2015.

1. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som, mot förmodan, har något vettigt restaurangtips i Sofia?

2. Lounge Expert

Lounge Expert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om NI väljer bor på Sofia Hotel Balkan ( innan Sheraton ) så erbjuder dom väldigt god mat.
    Området runt Radisson Sofia , kan NI finna restauranger som erbjuder billig och god mat
    Där finns gott om restauranger i centrala SOFIA , så det är lätt att även i denna stad kunna njuta av god mat och dryck

ulagun gillar detta.
  3. Hasse E

Hasse E Medlem

Om ni gillar indiskt så missa inte Saffron, fantastiskt gott och oerhört billigt. Åtminstone för c:a 1 år sedan.

4. Hasse E

Hasse E Medlem

Italienskt så finns det en restaurang som heter, tror jag, Il Vaggio eller något sådant. Mycket bra och billigt!

5. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var på Manastirska Magernitsa, och maten var typsikt bulgarisk och vällagad. Menyn var enorm, vilket sällan brukar vara ett bra tecken, men här hanterade de det.
    Det är inte hit du går om du vill uppleva fine dining enligt den franska skolan, men vill du ha vällagad mat från regionen och få äta och uppleva något annat hemma är det klart värt ett besök.

Jag gick dit på tips från Lonely planet: Manastirska Magernitsa - Lonely Planet

Agö gillar detta.
  6. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Agö vad blev det för restauranger sen?
    Jag ska nämligen dit en weekend i höst med tjejen och tänkte boka ett par bra restauranger.
    Är det någon annan som kan fylla på med ytterligare tips än de här ovan så tar jag gärna emot dem :)

MVH,
    Johan

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!