Senaste nytt

Restaurangtips i Rom

Morgan

Medlem
Har nyss checkat in på Hilton Cavalieri i Rom, mycket trevligt första intryck. Har någon ätit på hotellet? Tacksam för eventuella tips och erfarenheter.
La Pergola ska vara en av världens bästa restauranger så blir du besviken där är det dina smaklökar eller din plånbok som är problemet ;)

3 stjärnor i Michelinguiden.
 

doc

Medlem
Har nyss checkat in på Hilton Cavalieri i Rom, mycket trevligt första intryck. Har någon ätit på hotellet? Tacksam för eventuella tips och erfarenheter.
La Pergola ska vara en av världens bästa restauranger så blir du besviken där är det dina smaklökar eller din plånbok som är problemet ;)

3 stjärnor i Michelinguiden.
Jag har ätit på La Pergola efter att ha blivit missnöjd med maten i Rom i övrigt. Jag hade ingen aning om att restaurangen hade stjärnor när jag bestämde mig för att äta där. Tänkte bara att jag inte orkade dra in till Rom och bli besviken, så då åt jag på hotellet. Var fantastiskt nöjd med maten och om det var dyrt så har jag förträngt det.
 

johhenrik

Medlem
Jag vill ge ett varnande finger för Trastavere. Detta är en turistfälla jämfört med Latinkvarteren i Paris. Nu har jag bara besökt två ställen i Trastavere men båda var något av det sämsta jag ätit på. Bägge ställen var fullsatta. De bästa ställena hittade vi längs gatorns i staden, kommer inte ihåg namnen.
Well, du hade grym otur, för Trastevere är dit romarna själva går och äter skulle jag påstå.

Nåja, nedan kommer listan på tips jag fick nu senast från min kompis från Rom. Jag var på de flesta av dessa ställen nu i mars och var otroligt nöjd med alla.

  • La Fraschetta: Also situated in Trastevere, in Via San Francesco da Ripa 134. Good Roman food and Pizzas. I go there regularly and go for “pasta alle vongole” (pasta with clams) as well as the fried antipasti (cod etc). Pizzas are also very good as well as side dishes (spicy spinach/chicory)

  • - Ristorante Matricianella: In Via del Leone 4, close to Via del Corso. Very typical roman dishes, very high quality food and wines. You can’t go wrong.

  • - Le Mani in Pasta: Small little restaurant in the Trastevere district. Roman dishes, slightly sophisticated, good. Requires booking. Via dei Genovesi, 37 – tel: +39 06 581 6017

  • - Roma Sparita: Situated in Trastevere, in Piazze di Santa Cecilia. Requires booking. If it’s a sunny day you should have lunch outside, it is situated in a small square. Very traditional Roman food. Try the “Cacio and Pepe” and the “Coda alla Vaccinara”.

  • Pizzeria ai Marmi: Situated in Viale Trastevere 53. Traditional roman pizza, very thin and very light. This place is also very popular and does not require booking, although you might have to wait for 20 mins. Apart from pizzas you can try the fried cod and the suppli. The place is very simple and quite loud, don’t go here if you want to have some comfort!
  • Baffetto: You will find this one in all the city guides. Known for the traditional thin Roman pizzas. If you go early you will skip queuing outside. Via del Governo Vecchio, 114. A few minutes walk from Piazza Navona.Da Sergio: In Vicolo delle Grotte 27, close to Campo dei Fiori. Very genuine Roman cuisine, really great lunch place! !
  • “Pizza al taglio”: This is not a restaurant but is how we call the Roman pizza that you can buy everywhere. It is presented on long oven trays and is cut in square pieces and is found in many varieties. You will find this in almost all streets, but a few minutes from Campo Dei Fiori, in Via dei Chiavari, 34, you will find “Antico Forno Roscioli”. Try the pizza with tomato. Simple, plain, delicious! Just ask for the street if you can’t find it on the map.

Roman dishes: Pasta of course, such as Amatriciana. If you like cheese based pasta try the “Cacio e Pepe”, typical Roman dish. Some other specialties include fried artichokes in the Jewish area “carciofi fritti” or “alla giudea” – or the cow’s tail “coda alla vaccinara” in a rich tomato sauce.

A glass of wine: Enoteca Ferrara, nice wine bar in a nice lively surrounding that offers small snacks (tapas). Piazza Trilussa 41, in Trastevere
 
- Roma Sparita: Situated in Trastevere, in Piazze di Santa Cecilia. Requires booking. If it’s a sunny day you should have lunch outside, it is situated in a small square. Very traditional Roman food. Try the “Cacio and Pepe” and the “Coda alla Vaccinara”.
Är där just nu och har ätit "cheese and peppar" samt en halv liter vin till lunch. Kan bara hålla med, grymt bra.
 
Toppen