Senaste nytt

Restaurangtips i Paris och London

Fredrik_

Medlem
The Ledbury i London får inte missas enligt mig, i Paris är det svårare men lunchen på Le Meurice är riktigt prisvärd enligt Parisisk prisstandard.
 

Homer

Medlem
Vet att man inte ska svära i kyrkan, men tänkte något annat än gin eller champagne ;)

Tack för tipset, ska kika lite på det!


Vinbar BC style:

EN VRAC
USER’S GUIDE

1/ I bring my own container (cubitainer, bottle, etc.) which I fill up from the tank with the wine of my choice. OR I get a cool En Vrac bottle (designed after the traditional French “limonade” bottle) or cubitainer for a low deposit of 2 to 5 euros each depending on the size.

2/ I collect my deposit when I bring back my empty container. And I start again

vrac2.jpg

En Vrac | Le retour de la consigne | Cave à manger, atelier vin, location de cuves | Vin naturel, Paris



Om det ska det vara lite mer klass på stället:

Caves Legrand ligger på en täckt shoppinggata.

Caves-Legrand-Filles-et-Fils-wine-bar-paris.jpg


About Us - Caves Legrand
 

blobloblo

Medlem
Vinbar BC style:

EN VRAC
USER’S GUIDE

1/ I bring my own container (cubitainer, bottle, etc.) which I fill up from the tank with the wine of my choice. OR I get a cool En Vrac bottle (designed after the traditional French “limonade” bottle) or cubitainer for a low deposit of 2 to 5 euros each depending on the size.

2/ I collect my deposit when I bring back my empty container. And I start again

vrac2.jpg

En Vrac | Le retour de la consigne | Cave à manger, atelier vin, location de cuves | Vin naturel, Paris



Om det ska det vara lite mer klass på stället:

Caves Legrand ligger på en täckt shoppinggata.

Caves-Legrand-Filles-et-Fils-wine-bar-paris.jpg


About Us - Caves Legrand

Tack @Homer ! jag får lämna sambon på ena stället och själv går jag till andra. Gissa vilket jag väljer :rolleyes::cool:
 

NyfikenGrau

Medlem
Tänkte fråga experterna om det finns någon lämplig restaurang för lång CDG-layover på kvällen som man kan nå med rimlig möda?

Tisdag 2/1 2018, ankomst CDG 2F 16:35 (så inom Schengen, bara rätt ut), avgång CDG 2E 23:30 (Sydafrika). Incheckade med Air France, bara lätt handbagage.

Tänker något vid eller nära RER B, helst inga byten. Realistiskt är väl att ha tid för restaurangen i sig 18-20, så tyvärr lite tidigare än fransmännen normalt äter (troligen brasseri då väl?).

Konkret tanke: Terminus Nord mit emot Gare du Nord? Kan även tänka mig RER-stationer längre ner på linjen, som Chatelet, St Michel Notre Dame, Luxembourg.
Eller rentav något på/nära flygplatsen i Roissy, men det tvivlar jag på finns?
Tack!
 

Agö

Medlem
Tänkte fråga experterna om det finns någon lämplig restaurang för lång CDG-layover på kvällen som man kan nå med rimlig möda?

Tisdag 2/1 2018, ankomst CDG 2F 16:35 (så inom Schengen, bara rätt ut), avgång CDG 2E 23:30 (Sydafrika). Incheckade med Air France, bara lätt handbagage.

Tänker något vid eller nära RER B, helst inga byten. Realistiskt är väl att ha tid för restaurangen i sig 18-20, så tyvärr lite tidigare än fransmännen normalt äter (troligen brasseri då väl?).

Konkret tanke: Terminus Nord mit emot Gare du Nord? Kan även tänka mig RER-stationer längre ner på linjen, som Chatelet, St Michel Notre Dame, Luxembourg.
Eller rentav något på/nära flygplatsen i Roissy, men det tvivlar jag på finns?
Tack!
Åk till hallarna och gå på yam'Tcha. En upplevelse.

yam'Tcha restaurant - Paris
 

NyfikenGrau

Medlem
Tack för tipset Agö!
Egentligen hade jag tänkt något mer typiskt franskt, även om vissa recensioner av yamTcha redan får mig hungrig!
 

Agö

Medlem
Tack för tipset Agö!
Egentligen hade jag tänkt något mer typiskt franskt, även om vissa recensioner av yamTcha redan får mig hungrig!
Ja, helt typsitk franskt är det förstås inte men grunden i matlagningen är ju fransk (liksom råvarorna, typ hummer, foie gras, ) med starka kinesiska influenser. Å andra sidan är det ruskigt svårt att få bord så kanske inget du ens behöver överväga.
 
Toppen