Senaste nytt

Restaurangtips i Madrid?

Samosaguas

Medlem
Ok här kommer två tips till:

StreetXO - Om man inte vill betala 145 euro för DiverXO kan man äta några tapas i deras bar i foodcourten på sjunde våningen av El Corte Inglés vid Callao. Fin utsikt över stan får man på köpet!

Astrid y Gastón - Peruansk mat på toppnivå.
Efter att precis ha kommit tillbaka från Madrid måste jag uppdatera informationen här. StreetXO har nu flyttat och ligger istället i El Corte Inglés på Calle Serrano.
 

Samosaguas

Medlem
Efter att precis ha kommit tillbaka från Madrid måste jag uppdatera informationen här. StreetXO har nu flyttat och ligger istället i El Corte Inglés på Calle Serrano.
Befinner mig just nu i Madrid och har testat StreetXO på El Corte Inglés och måste säga att det verkligen är värt ett besök. Tror att det endast är lunch som gäller eftersom varuhuset stänger kl 10. Bifogar några bilder på maten.
IMG_20150804_145214.jpg
20150804_140358.jpg
20150804_141358.jpg

Rätterna kostar mellan 12 och 20 euros är riktigt nyskapande!

På samma ställe ligger den mexikanska restaurangen Cascabel skapad av kocken som har Punto MX i Madrid (en stjärna i Guide Michelin) och glassbaren Rocambolesc skapad av Jordi Roca från Celler de Can Roca (tre stjärnor i Guide Michelin).
 

Målarn

Medlem
Bumpar denna då jag och fru Målarn åker till Madrid på fredag med IB3315. Jag har bokat A&G samt metro bistro som säkert blir lysande. Till frågan: finns det några trevliga barer/lounger att rekommendera? Såklart subjektivt, men jag tar tacksamt emot alla tips!
 

Askebytroll

Ny medlem
Ingen lounge eller bar som Målarn efterfrågar men måste ändå tipsa om denna köttrestaurang jag besökte för någon månad sedan:
Restaurante La Cabaña Argentina, adress: Calle Ventura de la Vega 10, Madrid.
Hyffsat centralt. Bästa ryggbiff av Angus jag någonsin ätit, kött på Michelinrestauranger inräknat. Ingen fancy uppläggning men smaken, smaken...
Kommer att återbesökas av mig så fort tillfälle ges :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Homer

Medlem
Den här som är ganska ny har jag inte själv hunnit besöka, men den står högt på listan just nu.


Opened in June 2014 in an old 1950s style cinema, this six floor gastronomic hall is a must-visit when in Madrid.
With a host of bars alongside reasonably priced tapas offerings from Michelin Star chefs, cake shops, cheese stalls, meats, fruit and vegetable markets, a kitchenware store and even a florist, it's easy to spend hours in this gourmet palace,

There's three cocktail bars to choose from where you can enjoy classic drinks or more innovative concoctions. El Patio, El Foso (The Pit) and the highlight, El Palco (The Box), a spectacular cocktail bar from top mixologists, Diego Cabrera and Luca Anastasio, located on the second amphitheatre with spectacular views of the stage, where there's always something going on, be it live latin, swing, jazz, soul, funk, R&B, flamenco, or top DJs in the evening.

There's also an exclusive bar from the Frinsa canned seafood company where you can enjoy mussels, cockles, razor clams, tuna and octopus with an Estrella Damm beer. With Italian, Japanese, Mexican and Peruvian restaurants adding to the mix, drinkers can also grab a Campari, sake, tequila, or Pisco Sour if they have time.

PLATEA | El centro de ocio gastronómico más grande de Europa está en la Plaza de Colón, Madrid.

recensioner

http://www.maxim.com/entertainment/why-platea-madrid-spains-best-cafeteria-europes-most-interesting

Platea Madrid - Review – Business Travel Destinations

 

Samosaguas

Medlem
Den här som är ganska ny har jag inte själv hunnit besöka, men den står högt på listan just nu.


Opened in June 2014 in an old 1950s style cinema, this six floor gastronomic hall is a must-visit when in Madrid.
With a host of bars alongside reasonably priced tapas offerings from Michelin Star chefs, cake shops, cheese stalls, meats, fruit and vegetable markets, a kitchenware store and even a florist, it's easy to spend hours in this gourmet palace,

There's three cocktail bars to choose from where you can enjoy classic drinks or more innovative concoctions. El Patio, El Foso (The Pit) and the highlight, El Palco (The Box), a spectacular cocktail bar from top mixologists, Diego Cabrera and Luca Anastasio, located on the second amphitheatre with spectacular views of the stage, where there's always something going on, be it live latin, swing, jazz, soul, funk, R&B, flamenco, or top DJs in the evening.

There's also an exclusive bar from the Frinsa canned seafood company where you can enjoy mussels, cockles, razor clams, tuna and octopus with an Estrella Damm beer. With Italian, Japanese, Mexican and Peruvian restaurants adding to the mix, drinkers can also grab a Campari, sake, tequila, or Pisco Sour if they have time.

PLATEA | El centro de ocio gastronómico más grande de Europa está en la Plaza de Colón, Madrid.

recensioner

http://www.maxim.com/entertainment/why-platea-madrid-spains-best-cafeteria-europes-most-interesting

Platea Madrid - Review – Business Travel Destinations
Jag har besökt Platea ett antal gånger. Ganska häftig lokal. Har bara testat några av tapasbarerna samt Mama Framboise som är trevligt för en fika (ja fika i traditionell mening ;) ). Platea har också en frukt och grönsaksbutik som är värd att kolla in. Väldigt nära Platea ligger också Café Colón som är en trevlig restaurang och bar. Ligger precis på torget.

Ska fundera på lite fler tips på barer. Återkommer under morgondagen :)
 

Buffy

Medlem
Ett ställe som jag tycker är coolt och bör besökas för en fördrink, eller efter middag är Sherrybaren La Venecia, murrigt och gammalt med sherry direkt från faten. Ligger på Calle de Echegaray 7, nära Sol.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Samosaguas

Medlem
Ett ställe som jag tycker är coolt och bör besökas för en fördrink, eller efter middag är Sherrybaren La Venecia, murrigt och gammalt med sherry direkt från faten. Ligger på Calle de Echegaray 7, nära Sol.
På samma tema som La Venencia så finns La Ardosa som serverar en riktigt bra tortilla de patatas. Ligger på Calle de Colón nära metro Tribunal.
 

Homer

Medlem
På samma tema som La Venencia så finns La Ardosa som serverar en riktigt bra tortilla de patatas. Ligger på Calle de Colón nära metro Tribunal.

och ett stenkast längre bort, vid metro Chueca, Taberna Ángel Sierra |
klassisk taberna med rätt stämning och suverän atmosfär - dammiga flaskor, gamla vinfat, bardisk med ornament osv.
Bra ställe för ett glas vermouth.


Bland klassiska gamla tabernas bör ju också nämnas Taberna de Antonio Sanchez
men det finns flera värda ett besök eller två, t.ex.
La Casa del Abuelo. Tapas y vinos desde 1906. Madrid.
Stop Madrid Taberna 1929
Portada
MadridMetropolis - Detalles de Madrid: Casa Dani-Vinos 11
Casa González (gourmebutik med bar)
+ många fler

Tortilla eller potatis med salsa brava är både billigt och gott hos Las Bravas | Comida y Tapas al gusto bravo

Mercado de San Miguel | Espacio culinario ombbyggd saluhall med massor av små tapasställen
Café del Principe - Bar – Restaurante clásico en el centro de Madrid i en fd juvelerarbutik - (McDonalds på Gran Via ligger också i en fd juvelerarbutik)

Sidreria (cider bar) är trevligt t.ex Imágenes | Pollos Asados Madrid | Casa Mingo

Det finns ett halvdussin (cocktail)barer på taket av olika hotell mm. som har fin utsikt t.ex. TARTANROOF

och ej att förglömma choklad och churros
Chocolat Bar Madrid, Tu capricho hecho chocolat Chocolatería San Ginés | Chocolateria San Ginés
Chocolaterías Valor 1ª Franquicia del chocolate en España (en kedja som finns på många ställen i Spanien)
 
Toppen