Restaurangtips i Madrid?

Diskussion i 'Restauranger' startad av rvarttinen, 24 Maj 2015.

1. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Så var det dags för den spanska huvudstaden - i vår planering av höstresan till Córdoba så kommer vi stanna i Madrid några nätter. Har du några tips på restauranger som bara måste besökas? Kanske någon kul bar? En del marknader i Spanien tycks också vara bra på att bjuda på något ätbart på plats, någon i Madrid som är värd ett besök?

2. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj här skulle man kunna skriva en hel uppsats men här kommer en rad tips:

Marisquería Ribeira do Miño – Ett måste! Mycket trevlig, folklig och billig skaldjursrestaurang i Malasaña. Boka bord på helgen om man inte kommer tidigt. Glöm inte beställa in enqueimada efter skaldjurstallriken.

Diverxo – Tre stjärnor i Guide Michelin. Fantastisk restaurang! Har bytt lokal ganska nyligen som jag inte testat. Avsmakningsmeny för 145 euro.

El Club Allard - Två stjärnor i Guide Michelin. Väldigt trevlig restaurang. Har bytt kock nyligen och har inte testat sen dess. Avsmakningsmeny för 86 euro.

Ramon Freixa – Två stjärnor i Guide Michelin. Avsmakningsmeny för 85 euro.

Sala De Despiece - Trevlig modern restaurang/bar med goda tapas.

Metro Bistro - Ny bistro med två restauranger. Avsmakningsmeny från endast 28 euro.

Casa Paco – Klassisk restaurang känd för sitt kött.

Taberna de la Daniela – Nära Plaza Mayor. Också mycket trevlig taverna med mycket goda tapas (prova toasten med foie!)

Casa Labra – nära Puerta del Sol. Mycket trevligt att ta en caña och några cruquetas de bacalao.

El Rincón de Jaen – Utmärkt andalusisk restaurang. Mycket bra mat. Ligger vid metro Manuel Becerra.

Bar Cock - Klassisk bar för cocktails. På en bakgata till Gran Vía. Ett måste!

Mercado San Miguel - Om jag skulle rekommendera en marknad skulle det bli denna.

Bara att höra av dig om du behöver mer specifika tips...

Adam Nordén, jerixon, Nemo och 2 andra gillar detta.
  3. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Wow! Det var en diger samling!
    Tror vi ha ren hel del att "beta av" nu inför kommande och framtida resor till Madrid! :)

Samosaguas gillar detta.
  4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är bara att börja jobba. Två-tre per dag.

Samosaguas gillar detta.
  5. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha så ska låta! När listan är avbetad kan jag fylla på med lika många till ;) Glöm inte en inledande och avslutande drink på Bar Cock också.[​IMG]

rvarttinen och Agö gillar detta.
  6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Keep it coming!

7. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok här kommer två tips till:

StreetXO - Om man inte vill betala 145 euro för DiverXO kan man äta några tapas i deras bar i foodcourten på sjunde våningen av El Corte Inglés vid Callao. Fin utsikt över stan får man på köpet!

Astrid y Gastón - Peruansk mat på toppnivå.

Agö och rvarttinen gillar detta.
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul. Den senare vill jag besöka. Fast i Lima då.

9. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan bara hålla med. Det vore en upplevelse!

Agö gillar detta.
  10. HenrikAI

HenrikAI Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    La Musa och Baco y Beto är två restauranger jag återkommit till flera gånger (även om det tyvärr var något år sedan jag var i Madrid senast). Riktigt bra tapas på båda ställen. La Musa blev en liten lunch-favorit under förra besöket vill jag minnas.

rvarttinen och Samosaguas gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!