Senaste nytt

Restaurangtips i Berlin?

Allt jag minns är den Irländska puben i källaren på köpecentrumet där
Det sted er altid underholdende! (Hedder i øvrigt Europa Center)
@Aurora I skal bare kigge nedad de små sidegader langs Kurfürstendamm, der findes en del forskelligt. Hard Rock er ganske udemærket med en del "gang i den", men lidt til den dyre side. Jeg mindes også en hyggelig bar på den lille plads ved KaDeWe, men jeg har desværre ikke et navn.
 

kungcarl

Medlem
Hej alla hjälpsamma medlemmar! Jag ska inom kort till Berlin ett par dagar med min far. Han gillar olika korvar och "tysk mat". Vad har ni för tips? Vi kommer bo centralt men kan ta oss lite överallt. Tack på förhand!
 

Simon

Medlem
Nu går jag ju helt emot dina instruktioner men missa inte att äta hamburgare på the Bird. Ofattbart gott.
 

Smuffe

Medlem
God morgon!
Jag har inte läst igenom tråden av ren lathet men jag slänger in ett riktigt grymt tips...

White Trash
White Trash Fast Food – Restaurant, Club & Tattoo Studio Berlin

Fantastiskt ställe som alltid är fullbokat men jag och en kollega hade flyt när vi anlände efter kl 21 och fick ett bord efter en kort väntan.
Priserna slår allt i Sverige och maten är fantastisk. Ett riktigt guldkorn samt att jag misstänker att det är ännu bättre på sommaren.

Trevlig helg!
 

Direktorn

Medlem
Lyfter tråden om restauranger i Berlin. Ska besöka julmarknad nu i dec. En kväll är bokad på Augustiner Gendarmenmarkt som jag besökt tidigare då jag gillar rejäl enkel mat med Bayerskt stuk och god öl. Funderade på Midtown Grill andra kvällen. Någon som besökt den eller har andra aktuella tips?
 

Jönsson

Medlem
Lyfter tråden om restauranger i Berlin. Ska besöka julmarknad nu i dec. En kväll är bokad på Augustiner Gendarmenmarkt som jag besökt tidigare då jag gillar rejäl enkel mat med Bayerskt stuk och god öl. Funderade på Midtown Grill andra kvällen. Någon som besökt den eller har andra aktuella tips?
Spana in restaurang Volt i Berlin. Serverar mat av hög klass på lokalproducerade råvaror. Restaurangen ligger inrymd i en gammal transformatorstation, därav namnet. Fräck industriell inredning. Välj avsmakningsmenyen. Finns också a la carte. Mycket trevlig. Boka bord.
 

Jönsson

Medlem
Ett ställe jag tänker testa själv nästa gång i Berlin är Schwarzwaldstuben. Passar ju också bra in på ditt sydtyska önskemål. Lär vara bland de bästa på traditionell tysk mat.
 
Toppen