Senaste nytt

Restaurangtips i Berlin?

jG_

Medlem
Monsieur Voung (stavning?) på Alte Schönhauser Alle är ett Vietnamesiskt ställe jag gillar.
Annars är Kreuzberg underbart, speciellt alla barer som aldrig stänger!

Är det fullt på Monsieur Wong (vilket det ofta brukar vara) kan man fortsätta gatan upp till Good morning vietnam, likvärdig mat till lägre pris, men bättre drinkar IMHO.

Alte Schönhauser Straße 60
 

nota bene

Medlem
Är det fullt på Monsieur Wong (vilket det ofta brukar vara) kan man fortsätta gatan upp till Good morning vietnam, likvärdig mat till lägre pris, men bättre drinkar IMHO.

Alte Schönhauser Straße 60

Japp det stämmer! Men stavningen verkar vara nästan som jag skrev (Monsieur Vuong

Jag har ätit många gånger på bägge av dessa. Bra mat på båda ställen, och lättare att få bord på Good Morning Vietnam. Har dock själv upplevt att det är lite intressantare variation på maten på Monsieur Vuong. Prisnivån är likartad, men kanske 20% billigare på Good Morning Vietnam. Oavsett tycker jag bägge är värda ett besök!
 
A

Aurora

Guest
Börjar närma sig @Mariel & min sin "bc.se"-tur åt Berlin! Undras på om ngn har en bra pub/bar å anbefale oss? Vi er ute etter god tysk weissbier, uten at det blir kleint når to unge (så det så) jenter kommer inn døra :p :D
 

nota bene

Medlem
Äh, de flesta barer i Tyskland kan erbjuda en Weissbier;)

Är det något annat som är viktigt? Typ minst 10 olika Weissbier på fat? Hårdrocksmusik? Inom 10 min gångavstånd från Alexanderplatz?

Det är lite svårt att bara rekommendera baserat på att de har Weissbier och är något sånär trevliga :p:
 
A

Aurora

Guest
Äh, de flesta barer i Tyskland kan erbjuda en Weissbier;)

Är det något annat som är viktigt? Typ minst 10 olika Weissbier på fat? Hårdrocksmusik? Inom 10 min gångavstånd från Alexanderplatz?

Det är lite svårt att bara rekommendera baserat på att de har Weissbier och är något sånär trevliga :p:

Ha ha!

Ehh... kanskje noe i nærheten av hotellet, som ligger ved Berlin Zoo / Hard Rock Cafe etc? :) Trenger ikke ha tidenes største utvalg, men nok til å få prøvd ut litt forskjellig + at vi ikke føler vi sitter med en gjeng 60 år gamle tyskere :D
 

nota bene

Medlem
Hmm, ok. I den delen är jag inte särskilt hemma. Allt jag minns är den Irländska puben i källaren på köpecentrumet där, men den är knappast ett val! I övrigt tycker jag att området kring Savignyplatz har ett trevligt utbud av restauranger - dock har jag ingen specifik rekommendation. Vi får väl se vad @NyfikenGrau säger?
 

NyfikenGrau

Medlem
På resande fot med endast pekskärm nu, men för en totalupplevelse när det ska drickas Weissbier (lite udda i Berlin även om det som sagt finns överallt) är helt klart Hofbräuhaus vid Alexanderplatz, Karl-Liebknechtstrasse 30.

Savignyplatz helt ok, ett annat trevligt bar/restaurangstråk i "väst" är Leonhardtstrasse nära S-Bhf Charlottenburg.
 
Toppen