Senaste nytt

Restaurangtips i Berlin?

Jeg vil anbefale Haus der 100 Biere - Das Original Mommsen-Eck Berlin Charlottenburg Traditionel og meget rustik tysk mad og stort udvalg af øl.
IMG_0611.JPG


IMG_0607.JPG
 

Jonas C

Medlem
PS. Inget fel alls på Mehringdamm-dönerns kvalitet, det är bara att köerna är enorma och det är som jag ser det begränsat mysigt med en kö på 50 meter vintertid :)
Dyker man upp runt 11 så brukar det inte vara några köer. Annars är ju köandet en del av charmen, speciellt på sommaren då man plockar några öl från närbutiken bredvid. Men på vintern är det mindre kul ;)
 

NyfikenGrau

Medlem
Men @Jonas C, äter du Döner till frukost? Får anpassa dig lite till dygnsrytmen här :D
(frukost på pubar brukar serveras till 14-16 nån gång, men det finns ställen som har det dygnet runt)

Nåja, det finns många tips att ge, men det beror lite på vilka stadsdelar man rör sig i. Ett område jag gillar är södra sidan av Landwehrkanal genom Kreuzberg, med restauranger på båtar dit nästan inga turister tar sig...samt angränsande gator Graefestrasse och Dieffenbachstrasse :)
 
Stort tack för alla tips! Ska jag hinna med alla får jag börja banta redan nu :)
Jag har inget hotell bokat ännu men kanske ska plotta upp alla adresserna på alla restauranger ni tipsat om och välja det hotell som ligger närmast mitten! :)
 
Min favorit är bar Tausend. TAUSEND
Asiatisk/Peruansk restaurang som ligger gömd bakom en liten dörr vid baren. Själva restaurangen är svår att hitta då den ligger under en järnvägsbro och man bara ser en plåtdörr utan skyltar. Invändigt är inredningen väldigt cool och maten fantastisk. Hippt ställa. Måste boka bord. Annars kommer man inte in. Hög imponerafaktor!

Favoritrestaurangen i Berlin och deras misotorsk är värd en resa i sig
 
Toppen