Senaste nytt

Restauranger i Manchester, UK

Pyggme

Medlem
För riktigt bra pubmat så gå till The Waldorf, ligger vid Piccadilly. Grym Bangers and mash, men även blue cheeseburgaren är en höjdare. Och lökringarna! The Waldorf - your local pub in, Manchester

Har även haft tur med maten på Brasserie Abode, på hotellet Abode som ligger vid Waldorf. Fast ännu bättre är deras cocktails som är rena hantverk och kommer med små trevliga snacks.
 

011430121

Medlem
För riktigt bra pubmat så gå till The Waldorf, ligger vid Piccadilly. Grym Bangers and mash, men även blue cheeseburgaren är en höjdare. Och lökringarna! The Waldorf - your local pub in, Manchester

Har även haft tur med maten på Brasserie Abode, på hotellet Abode som ligger vid Waldorf. Fast ännu bättre är deras cocktails som är rena hantverk och kommer med små trevliga snacks.
Har besökt stället, vill minnas att man bjuds på första ölen när man beställer mat.
 
Med reservation för att mina tips kanske är mer hipster än business-class ibland, jag föreslår att du som alltid googlar och kollar hemsidor etc innan du bestämmer dig. :)

Ska du ta dig in i china town så för kinesiskt pröva Happy Seasons på Faulkner street. Enligt släktingar som varit i Kina var det så nära kinesisk mat dom hittat i Europa. Känns igen för att till höger om dörren vid fönstret förberedds ankor och annat som hänger i rad och sedan delas upp med stor köttyxa. Det är inte i närheten av guide michelin, men när jag har varit där har det varit riktigt gott.

För Japanskt var jag och fästmön nöjda med Yuzu som ligger längre upp på samma gata. Litet men väldigt god mat när vi var där.

För indiskt centralt gillar jag Akbar's på Liverpool road vid Museum of Science and Industry. Där har alltid varit mycket folk när jag besökt, jag inbillar mig också att maten där är starkare än på min lokala indiska restaurang så min teori är att man serverar mat på Akbar's som är mer autentiskt indisk än på många andra ställen.

Ställen där jag ätit lunch på inkluderar:

Italienskt på The pasta factory på Shudehill. Återigen litet men jag har varit väldigt nöjd när vi gått dit. Verkar familjedrivet, killen som serverat mig båda gångerna är absolut italienare själv (han var bland annat väldigt nöjd för att vi valde ett vin som kom ifrån hans hemtrakter).

För pizza finns Dough Pizza kitchen på High st. Också väldigt hipster men goda pizzor när vi varit där.


Inte riktigt mat men är du intresserad av cocktail-stylat fika föreslår jag the alchemist på New York Street. Bra cocktails av olika slag där tillverkningen och serveringen är minst lika viktig som smaken (ifall ni är två eller flera kan man pröva the mad hatter, serveras komplett med kolsyreis och mycket rök).

Är man intresserad av real ale så föreslår jag att kolla på Port street beer house i northern quarter eller The Knott i botten på deansgate.


Slutligen för att vara steretypiskt engelskt vill jag slänga in ett tips på afternoon tea. I northern quarter på Tib Street ligger Sugar Junction. Litet och ibland får man köa för att få bord men det är väldigt populärt när jag går dit med gäster. Mycket olika sorters te och kakor och köper man ett paket med traditionellt afternoon tea är det för dom flesta en komplett måltid. Dom säljer också te i lösvikt om man vill köpa med sig.




Ifall du prövar något vore det intressant att höra vad du tänkte, kommer jag på något mer lägger jag till i efterhand.
 

Homer

Medlem
För indiskt centralt gillar jag Akbar's på Liverpool road vid Museum of Science and Industry. Där har alltid varit mycket folk när jag besökt, jag inbillar mig också att maten där är starkare än på min lokala indiska restaurang så min teori är att man serverar mat på Akbar's som är mer autentiskt indisk än på många andra ställen.

Definition av autentiskt indisk är när man får Delhi belly efteråt :cool:
 

trekker

Medlem
En mycket aktiv medlem bor ju i Manchester @trekker han kommer att svara dig​
Tyvärr har jag ganska dålig koll på restauranger i Manchester då jag väldigt sällan är inne i stan. Jag rekommenderar alltid Sawyers Arms om du gillar pubmat, gammal pub mitt i stan, jag tog med @011430121 @Tommy och @IPC_Mataveri dit när de var på besök och jag tror de var nöjda - iallafall med drycken :)
 
Toppen