Senaste nytt

Restauranger där personalen inte känner till Eurobonus-samarbete

CoooC

Medlem
Hej,

Hittar inte information om detta i annan tråd men jag stöter ofta på restauranger i Stockholm som finns registrerade under SAS EuroBonus Member Portal men där personalen inte känner till något samarbete med SAS EuroBonus.

Till exempel fungerar det hur bra som helst på Nalen men det verkar inte fungera alls på Knut Restaurang | Knut eller på PONG Buffé Stockholm Välkommen till PONG Buffé

Är det någon annan som har stött på liknande och har bra tips på hur man ändå kan få sina poäng registrerade?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

CoooC

Medlem
Nu senast fick jag med mig en "TILLFÄLLIG NOTA" som det står "*** EJ KVITTO ***" på och en kreditkortsslip som det står "EJ KVITTO PÅ KÖP" på. Missade nog att få med kassakvittot. Blir spännande att se om det blir några poäng eller inte :)
 

Martin Gren

Medlem
I stort sett ingen som känner till det. Om de gör det vet de inte hur de ska registrera EB-kortet. Efterregistrering i stort sett varje gång
 

AABack2ARN

Medlem
Går det verkligen att retroregistrera restaurangnotor?

På Radisson Blu Royal Viking vet de flesta hur man gör och där räcker det med att ge dem numret. Någon annanstans där jag åt i somras var de helt övertygade om att man MÅSTE ha kortet med sig och att det enda sättet att få in numret på notan är om man drar kortet.

P.S. Jag vet att ovanstående stycke låter absurt med tanke på att 110% av alla på detta forum har ett EB-knutet kreditkort men det har inte jag och mitt vanliga EB-kort brukar jag inte ha i plånboken ;)
 

mha321

Medlem
I stort sett ingen som känner till det. Om de gör det vet de inte hur de ska registrera EB-kortet. Efterregistrering i stort sett varje gång
Brukar ofta fungera när de har mobila terminaler att bara dra kortet först. Då blir det error och så får man försöka igen. Så behöver man inte förklara för dem vad det är man har gjort, och fråga om det känner till det :)

Går det verkligen att retroregistrera restaurangnotor?
Ja, för de system som hanteras av Loyalty Solutions. Det fungerar inte alltid med de som har direkta partnership, t.ex. Stockholm Fisk. Kanske den som du syftar på när du säger Royal Viking, eller menar du Radisson<->Eurobonus samarbetet?
 

AABack2ARN

Medlem
Det var Stockholm Fisk jag syftade på (kom inte ihåg namnet).

På deras restaurang som ligger i Royal Viking fungerade det att bara ange numret. Men personalen på Sjöpaviljongen (också en del av Stockholm Fisk-gruppen) sa att det är omöjligt om man inte har kort.

@mha321: Så du säger att jag INTE kan regsitrera notor i efterhand om jag ätit på en restaurang som tillhör Stockholm Fisk? :(
 

mha321

Medlem
Det var Stockholm Fisk jag syftade på (kom inte ihåg namnet).

På deras restaurang som ligger i Royal Viking fungerade det att bara ange numret. Men personalen på Sjöpaviljongen (också en del av Stockholm Fisk-gruppen) sa att det är omöjligt om man inte har kort.

@mha321: Så du säger att jag INTE kan regsitrera notor i efterhand om jag ätit på en restaurang som tillhör Stockholm Fisk? :(
Japp, tyvärr. Det framgår rätt tydligt i deras villkor. Och ja, jag har försökt någon gång och det har varit tvärnej. Även när personalen fick mitt kombinerade kort och glömde bort att slå in EB-numret så var det för sent när de väl hade slagit ut notan. Och då upptäckte de ändå felet själva direkt på plats.

EuroBonus number and earned Extra points will be printed on the receipt, note - no retro registration of points will be possible if member cannot show valid receipt with printed EuroBonus number. Mail to ekonomi@stockholmsrestauranger.se

Så om det inte står på kvittot, så blir det inget. Och de gånger det har stått på kvittot har poängen landat som de ska för mig.
 
Toppen