Senaste nytt

Restaurangcheck hos Elite

frankw

Medlem
Hej.

Jag är både EBD och Elite Svart medlem hos EliteHotel. De både bonusprogrammen utlovar restaurangcheckar. Som EBD får man 50 kr när man bor på Elite och som Svart medlem hos Elite får man 100 kr vid incheckning.

Fråga, kan man kombinera dessa och således få 150 kr vid incheckning. Någon som har erfarenhet av detta?
 
Hej.

Jag är både EBD och Elite Svart medlem hos EliteHotel. De både bonusprogrammen utlovar restaurangcheckar. Som EBD får man 50 kr när man bor på Elite och som Svart medlem hos Elite får man 100 kr vid incheckning.

Fråga, kan man kombinera dessa och således få 150 kr vid incheckning. Någon som har erfarenhet av detta?
Jag är inte Elite svart, men att man ska få restaurangcheck som EBD har de aldrig vetat om när jag har checkat in. Brukar få visa SAS-sidan för dem...
 

mha321

Medlem
Hej.

Jag är både EBD och Elite Svart medlem hos EliteHotel. De både bonusprogrammen utlovar restaurangcheckar. Som EBD får man 50 kr när man bor på Elite och som Svart medlem hos Elite får man 100 kr vid incheckning.

Fråga, kan man kombinera dessa och således få 150 kr vid incheckning. Någon som har erfarenhet av detta?
Nej. Du får bara den högsta, så med EBD och Svart så får du 100kr.

Det står tillochmed på deras sida faktiskt. På Bli medlem i Elite Hotels Gästprogram - Elite Hotels står det "**Vid medlemskap i både SAS EuroBonus och Elite Hotels Gästprogram ges inte dubbla restaurangcheckar. Medlemskapet med den högsta nivån gäller.".

Och enligt min erfarenhet så stämmer det som står på hemsidan :)
 

mha321

Medlem
Jag är EBG och Elite Silver, och fick 150:- i checkar på Elite härom veckan. Jag frågade inte varför...
Det händer ju att de gör fel, och då ska man inte klaga :)

En gång på ett av de hotellen där de hade häfte med checkar så drog tjejen i in checkningen av 3 checkar och gav mig sedan häftet med alla kvarvarande.

Fast man är ju åtminstone lite ärlig så jag påpekade det och lämnade tillbaks det, och fick en extra som tack :)
 

rob74

Medlem
Checkade just in för en natt på Elite Stadshotellet i Luleå.
Bokade superiorrum, för de gick i dagsläget för lika mycket som vanligt enkelrum.
Som EBD fick jag voucher på 100 kr.
 
Toppen