Restaurangcheck hos Elite

Diskussion i 'Skandinaviska hotellkedjor' startad av frankw, 16 December 2015.

1. frankw

frankw Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej.

Jag är både EBD och Elite Svart medlem hos EliteHotel. De både bonusprogrammen utlovar restaurangcheckar. Som EBD får man 50 kr när man bor på Elite och som Svart medlem hos Elite får man 100 kr vid incheckning.

Fråga, kan man kombinera dessa och således få 150 kr vid incheckning. Någon som har erfarenhet av detta?

2. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är inte Elite svart, men att man ska få restaurangcheck som EBD har de aldrig vetat om när jag har checkat in. Brukar få visa SAS-sidan för dem...

3. mha321

mha321 Medlem

Nej. Du får bara den högsta, så med EBD och Svart så får du 100kr.

Det står tillochmed på deras sida faktiskt. På Bli medlem i Elite Hotels Gästprogram - Elite Hotels står det "**Vid medlemskap i både SAS EuroBonus och Elite Hotels Gästprogram ges inte dubbla restaurangcheckar. Medlemskapet med den högsta nivån gäller.".

Och enligt min erfarenhet så stämmer det som står på hemsidan :)

Jakob Österberg och Erik M gillar detta.
  4. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är EBG och Elite Silver, och fick 150:- i checkar på Elite härom veckan. Jag frågade inte varför...

5. mha321

mha321 Medlem

Det händer ju att de gör fel, och då ska man inte klaga :)

En gång på ett av de hotellen där de hade häfte med checkar så drog tjejen i in checkningen av 3 checkar och gav mig sedan häftet med alla kvarvarande.

Fast man är ju åtminstone lite ärlig så jag påpekade det och lämnade tillbaks det, och fick en extra som tack :)

DanielKif, Meazza och Jakob Österberg gillar detta.
  6. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Checkade just in för en natt på Elite Stadshotellet i Luleå.
    Bokade superiorrum, för de gick i dagsläget för lika mycket som vanligt enkelrum.
    Som EBD fick jag voucher på 100 kr.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!