Senaste nytt

Restaurang och bar tips i Budapest

Stefan62

Medlem
Restaurant Ruben - som har fått omnämnande i Michelin-guiden, men ingen stjärna ännu. Bra mat till mycket realistiska priser och det serveras internationell stuk liksom ungerska specialiteter. Bra viner till mycket låga priser för en svensk!
 

Trumis

Medlem
Pomo D'Oro besökte jag ett par gånger när jag bodde där i våras. En av de bästa italienska jag upplevt precis som nämndes ovan. Mazel Tov är en Mellanöstern-rest som ligger i de judiska kvarteren i en ruin (blåst byggnad) trevlig atmosfär och god mat.
 

olo

Medlem
Rosenstein! Jag var så nöjd, att jag funderar på att åka tillbaka bara för att prova något mer på menyn. ;)

De har fått fina flera ungerska utmärkelser, men har fortfarande en mycket tilltalande prisnivå. Lonely planet har klassat den som "Top Chocie" och skriver:
A top-notch Hungarian restaurant in an unlikely location, with Jewish tastes and aromas and super service. Family run, it's been here for years, so expect everyone to know each other. The extensive menu features some interesting game dishes as well as daily lunch specials that are a steal at as little as 2200Ft.
 

JonW

Medlem
Missa inte att ta en GT på New York Cafe. Ligger i Boscolo hotel, googla. Så snyggt så man vil gråta...
Kom nyss upp på rummet från New York Café. Helt otroligt vackert, men mat o service finns det en del att rapportera om.
Vilket f ö gäller hela Boscolo, bokade tre nätter här och redan efter en finns det material till en separat trip report...
 

Stefan62

Medlem
Kom nyss upp på rummet från New York Café. Helt otroligt vackert, men mat o service finns det en del att rapportera om.
Vilket f ö gäller hela Boscolo, bokade tre nätter här och redan efter en finns det material till en separat trip report...
Bra hotell och särskilt fin utsmyckning kring juletid i den "enorma" lobbyn. Servicen kan man dock ha synpunkter på... Ser fram emot en"tripreport"
 
Toppen