Resmål i Kanda?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av travelmode, 12 Augusti 2016.

1. travelmode

travelmode Medlem

Funderar att resa en långhelg till Kanada med familjen och besöka någon storstad. Någon som skulle vilja dela med sig av erfarenheter och tips?

2. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gillar Toronto, trevlig stad.
    Niagarafallen ligger dessutom inom räckhåll för en dagstrip.

travelmode gillar detta.
  3. Johan67

Johan67 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bästa tid på året?

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Toronto är väl det första som kommer på tanke. Ska du längre västerut kommer du lägga minst 24h bara på att flyga fram och tillbaka vilket kan vara lite långt för en långweekend (om man inte tänker att det ska bli en MR).
    Air Canada flyger Dreamliner (787-9) från Köpenhamn till Toronto som är det snabbaste sättet att ta sig till Kanada för oss i skandinavien så jag skulle satsa på det alternativet för en långweekend.

travelmode gillar detta.
  5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte vinter-tertialet skulle jag säga. Har fastnat på diverse sätt i Montreal, Toronto, Chicago under Dec-Mar så för en effektiv långhelg skulle jag välja Maj-Jun eller 2:a halvan Aug-Sept. Då undviker du värsta turistsäsongen men ändå behagligt klimat. Välj en resa som inte har anslutning i nordamerika för då tappar ni värdefulla timmar. CPH-YYZ som nämnts ovan har jag åkt ett par gånger och är en bra rutt. Montreal är OK, men jag har varit där alldeles för mycket och retar mig på all fransk fasad de lägger över det plastiga nordamerikanska för att verka speciella. Toronto är mer äkta :)

travelmode gillar detta.
  6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    1+ för Montréal. Kolla Cirque du Soleils schema, kanske kan ni pricka in en jysst föreställning.

travelmode och Agö gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!