Senaste nytt

Resklar, app från UD

agehall

Medlem
Det låter som en nyords-språk från UD. "Och återigen: UD är inte intresserat av samtalsdata från användarna." Nejdå. UD var bara tvungna att ha tillgång till samtalslistorna. Annars skulle det inte gå. Handen fastnade bara i syltburken. För den tvingades till det. Och nu är den fast i syltburken.

Det är ju enkelt att kontrollera. Tanka ner appen från din Android device och kör valfri dekompilator på den. Sedan ser du exakt vad UD gör och inte gör.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Laddade hem appen idag och testade, förstår inte vitsen med den. Totalt värdelös. Det är mer en checklista för människor med dåligt minne. Jag hade hoppats på något matnyttigt när jag väljer en destination, där man får upp vad som krävs för att komma in i landet, visum, vilka vaccinationer som krävs/nödvändiga etc.

Men nej jag får själv leta upp informationen och kryssa för i appen. Why?
 

nilsson

Medlem
(Sedan kunde de gott skita i ICE-kontakt-funktionaliteten ocskå, eftersom den ändå inte funkar för de som har någon form av telefonlås vilket alla borde ha..)

Man kan nå ICE-nummer utan att skriva in rätt kod på många telefoner. Men varför UD-appen ska ha med det att göra är förstås en fråga. Den kan få lägga resurser på bra websidor istället för tveksamma appar.
 
Toppen