Senaste nytt

Resetips Arlanda - Denpasar (eller annat förslag) med 2 för 1 voucher

palmen

Moderator
Sökte lite segment för segment på United och hittade följande utresa och hemresa. Det är dock långt ifrån närmsta vägen på utresan och ni får ta en natt i Bangkok, risken att skatterna blir rätt höga också. Alla sträckor är i Business Class för 2 personer förutom DPS-BKK på hemvägen som är i economy.

13okt
LH801 ARN-FRA A321 10:00-12:10
13okt
LH710 FRA-NRT B747-400 13:40-07:45
14okt
TG641 NRT-BKK B747 11:00-15:30
15okt
TG431 BKK-DPS B787 09:20-14:40


28okt
TG432 DPS-BKK A330 16:10-19:25
29okt
TG960 BKK-ARN B777-300 01:30-06:50
 

Björklund

Medlem
Om Du ändå ska betala skatter och har över 200 000 EB-poäng...varför inte snegla på F med Thai? Det finns via CDG, FRA, LHR osv.

Hur mkt skiljer F mot C på Thai? Cdg och Lhr, vart är vi då :)? Paris och ?
Är tilläggen högre på en högre klass?
Om jag kan ta mig till CPH, förändrar det min situation i sök att bra biljetter? I Tallin är de inte så tillmötesgående utan alla datum och flyg skulle vara klart när jag ringde. Kanske så det ska vara, vad vet jag?

Vill passa på att tacka för all hjälp och engagemang!
 

Dr. Miles

Expert
Hur mkt skiljer F mot C på Thai?
190.000 poäng per person i First class mellan Europa och Sydostasien T/R.
Cdg och Lhr, vart är vi då :)? Paris och ?
Bangkok-London, Paris, Frankfurt, München, Zürich, Milan, Rom v.v. om vi pratar om Europa-Thailand.
Är tilläggen högre på en högre klass?
Inte riktigt.
Om jag kan ta mig till CPH, förändrar det min situation i sök att bra biljetter?
Det blir inte avsevärt bättre om du börjar resan från Köpenhamn istället för från Stockholm.
 

palmen

Moderator
Uttryckte mig lite klumpigt, tänkte med vad som skiljer klasserna i kabinen, är det så stor skillnad?
Personligen tycker jag det är stor skillnad på business och first där jag har kunnat jämföra de olika koncepten på samma bolag (Lufthansa, ANA, Thai).
Servicen, mat&dryck och hårdvara är enligt mig mycket bättre i First. Det är dock inte på något sätt dåligt i Business.
Sen är även loungerna betydligt bättre för First-resenärer, framförallt när man reser från ett bolags hemmabas. Thai F från Frankfurt är dock inget att hurra för i loungeväg i och med att man får nyttja en Lufthansa Senator-lounge som man också har tillgång till som Start Alliance Gold. Deras lounge i Bangkok är dock mycket bättre för First-resenärer jämfört med de som har tillgång till business-loungen.

Personligen skulle jag absolut välja First om det dyker upp som möjlighet för er resa.
 

Dr. Miles

Expert
Uttryckte mig lite klumpigt, tänkte med vad som skiljer klasserna i kabinen, är det så stor skillnad?
Det är individuellt.
För mig är THAI Business class (om det är på Boeing 777-300ER eller på Airbus A380) tillräckligt bra nog så skulle jag inte välja First class och betala mer poäng.

För övrigt, det finns en diskussion om man verkligen behöver att resa i First class när Business class är bra nog.
http://www.businessclass.se/forum/threads/när-bara-business-class-är-gott-nog.24222/
 

Björklund

Medlem
Tack!
Hur söker man Singapore "award"(som funkar till EB resa) biljetter så man har kolla innan man ringer Tallin då?
 
Toppen