Senaste nytt

Reserestriktioner bland svenska företag?

Det stör mig också. Skall över till USA på söndag. Får bara flyga premium economy. För de 20k min biljett kostar hade jag kunnat hitta en schysst Business-biljett på. Dock får man inte fixa sina egna flygbiljetter,utan allt skall gå via resebyrån, och man får aldrig flyga Business.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har presenterat hotellet som ligger nära mässan till min chef men han avlog idén.
Däremot sa han att en Serviced Apartment som inte ligger så långt från hotellet där andra gäster kommer att bo i är kanske OK.
Chefen säger fortfarande att flyga i Business class är inget han kan godkänna men om jag hittar en Premium Economy biljett som är billigare än ombokningsbara Economy class biljett (en så länge det kostar ca 1.600 EUR) skulle han kunna tänka sig att godkänna den.

Om jag har tur kan jag pricka in Avios Booster, däremot det ser mörkt ut för Avios uppgradering på de dagarna jag flyger. :(
Avios Boostern 2014 | BusinessClass.se
http://www.britishairways.com/en-se/flights-and-holidays/flights/european-bonus-avios
 

BOTL

Medlem
Har en vän som är väldigt lång (strax över 2 m) han lyckas titt som tätt få åka business, han är både lång och stor fick det till en arbetsmiljöfråga att resa i tjänsten. Jobbar inom industri. Reser inte mer än ett par ggr per år inom Europa i jobbet.
 

JohnR

Medlem
Kom och tänka på denna tråden då damen i stolen bredvid mig skrev en presentation:

"We could save $7 million by changing travel policy Business-> Economy"

Kände genast medlidande för alla som detta eventuellt drabbar...
 
Min arbetsgivare har gått ut med att enbart tillåta affärsresor under 2020 som är affärskritiska. Detta är en direkt följd av COVID-19 och de ekonomiska utmaningar viruset medför.
 
Toppen