Senaste nytt

Reserapport - Swiss First 777

Vixit

Medlem
Nu hittar jag som gröngöling inte hur jag kan editera mitt första inlägg... kom på en grej till som jag gillar ombord, nämligen att det finns plats för kabinväskan under ottomanen framför en, så den är lätt tillgänglig och man stör inte andra genom att behöva öppna hatthyllan hela tiden. På Lufthansa First lyfter man upp sittkudden på ottomanen och kan då lägga grejer inuti, ex vis datorväska eller skor, men min kabinväska får inte plats där. Återigen Swiss 1 - Luftie 0 ;)
 
Nu hittar jag som gröngöling inte hur jag kan editera mitt första inlägg... kom på en grej till som jag gillar ombord, nämligen att det finns plats för kabinväskan under ottomanen framför en, så den är lätt tillgänglig och man stör inte andra genom att behöva öppna hatthyllan hela tiden. På Lufthansa First lyfter man upp sittkudden på ottomanen och kan då lägga grejer inuti, ex vis datorväska eller skor, men min kabinväska får inte plats där. Återigen Swiss 1 - Luftie 0 ;)
Redigering går endast innan 60 min efter inlägget skapades.
 

Vixit

Medlem
1. Miles & More: delvis lottospel idag. Jag är nog tyvärr i den sits att antalet "Status Miles" blir flera än "Award miles". Det säger en del vad du pröjsar för dina biljetter att det är omvänt logik ;)

Håller med om lotteriet - med LH i somras åkte jag Z-klass till Kanada och då blev det mer Award än Status - fast det var visserligen en resa där jag var tvungen att åka med en specifik avgång pga andra skäl; kunde inte åka med någon tidigare avgång och inte en annan dag heller.

Jag har också ”oturen” att bo i Belgien, där LH-gruppens lokala prispolitik blir allt sämre. Det kan löna sig att shoppa runt: ex vis Swiss First till Singapore från ARN kan kosta SEK 19,000 enkel väg, medan samma longhaul samma dag fast med anslutning från BRU ligger på EUR 3,745. Har man tid och lust att resa omvägar är det ju då läge att köpa en SAS Go för en tusenlapp och jobba någon timme från Arlanda. Samma gap finns i Business class. Av samma anledning är min nästa resa om tio dagar från AMS istället; det tar 2 timmar att ta bilen upp till Schiphol. Fortfarande LX, samma longhaul, men 40% billigare (mja, okej, billigt o billigt...) från AMS än från BRU.

Allra värst är det om man köper med start i Schweiz, det kan lätt vara 3x priset som de tar ut från Norden för samma flyg... go figure.

Tack för kommentaren om sample size, förresten, jag hade gjort precis den reflektionen när jag bestämde mig för att skriva inlägget.
 
Toppen