Senaste nytt

Reserapport request tråd

Fredrik

Medlem
Synd att man är usel på att skriva och aldrig tar kort ombord, annars hade jag kunnat rapportera om AF C på A380 och 777. Vill även minnas att det blev en på A340 med dem. KL har jag också flugit ett antal gånger med 777.

Det skulle vara intressant ändå och vad gäller vissa av dina destinationer skulle även markupplevelsen vara intressant att få veta mer om. Tänker tex på LOS.
 

agehall

Medlem
Tänker tex på LOS.

Jag sitter på LOS just nu och jag måste säga att jag är imponerad över hur pass "bra" den blivit under sommaren. De har verkligen kommit frammåt i renoveringen. Men nu ska jag inte dra denna tråd mer OT. Ska se om jag kan lyckas skriva något om flygplatser i afrika vid tillfälle. Annars får du väl komma på någon träff och fråga mig in person.. ;)
 
Det klagas ofta på amerikanska bolag, så det hade varit kul att få läsa rapporter på AA, CO, UA longhaul gärna business och first
UA(CO) C finns redan. ;)

Något som får många att intressera sig för själva flygresandet är att för första gången flyga longhaul/interkontinentalt. Det är också på de längre resorna man verkligen kan identifiera skillnaderna mellan bolagen. Ytterligare argument för mitt förslag är att allas vårt SAS väljer att börja flyga mer transatlantiskt på bekostnad av sydostasien. Att många också få finna sig i resor bakom alla skynken får vara den sista motiveringen till: fler grundliga genomgångar av transatlantiska alternativ för nordiska Y-resenärer. Det börjar bli ett antal direktflyg över Atlanten. Med ett stop i FRA/CDG/AMS/BRU/FCO/MAD/WAW etc etc etc blir möjligheterna snudd på oändliga.

En bra poäng. Det lilla inofficiella TATL projekt som jag förföljer är att flyga med så många bolag/klass/flygplansmodell som möjligt och minst 1 gång per flygplats med anslutning till GOT. Oftast är det händelselösa flygningar.
 
Det var ju tidigare önskemål om grundliga genomgångar av olika transatlantiska alternativ i economy. Tyvärr är det inte så mycket att säga om economy till skillnad från business. De flesta flygningar är rätt händelselösa.
En av mina favoriter har blivit DLs 767:eek:r utan personliga IFE. Man sitter i 2-3-2 config i skinn med 33" pitch och 17" bredd men utrymmet känns större. Maten är okej, tetrapak vin och plastig ost. Toan är liten och gammal. Attityden hos personaen varierar beroende på vartifrån och vart man flyger.
Hamnar man på en A332/A333 hos DL då har man eluttag i främre eco kabinen och personlig IFE som har fina skämar. Det är gamla NW maskiner. Kolla noga på seatguru placeringen:det finns mediaboxar under varannan stol.
Om AF kan jag lägga till att de har godaste Coca colan. Nya bättre hörlurar och ny färg på ögonlappar. Trippel sjuan har sämsta stolen men jag har inte bestämt mig vem får uselstolskronan: 777, 747 eller A388.
Sämst innerklimat delar BAs 747 med DL 332. Det är ventilationen som är sådär. På alla bör 2-3 rader ifrån galleyn undvikas, det blir bara mycket trafik och oväsen.
Något mer ni vill veta?
 

segra

Medlem
Qatar Airways Business class i 787 Dreamliner hade suttit fint. Har sökt lite överallt men ingen träff än. De flyger ju dagligen DOH-DXB-DOH.
 

MarcusC

Medlem
Kanske kommer...;) vad tror ni om dessa bilder? Ska försöka skriva nåt ikväll..
 

Attachments

  • image1.jpg
    image1.jpg
    99,8 KB · Visningar: 345
  • image.jpg
    image.jpg
    103,4 KB · Visningar: 389
Toppen