Senaste nytt

Reserapport request tråd

sk-sthlm

Medlem
Det ser ut som om de har IFE (skärmar från taket) på deras Tu-204.
Jag undrar om vad de visar på skärmarna. Mass Game?

Inga massgames tyvärr - men en trevlig film där man på sedvanligt nordkoreanskt vis med högtidlig röst proklamerar att om att man snart ska få komma till landet där juche-idén föddes och som reser mot framtiden i Cholima-speed. Sedan spelas en extremt tråkig musikal i medeltidsmiljö, utan textning.

Mycket trevliga flygvärdinnor dock i oklanderliga uniformer.
 

miles

Medlem
Skulle vilja läsa lite mer om afrikanska bolag, Ethiopian har vi ju sett en del på sidan, men jag hade gärna fått en rapport om t ex South African Airways i C (longhaul).
 

Jacob

Medlem
Ett annat bolag är Malaysian Airways och first class på deras A380. Misstänker att det blir vanligare med de reserapportnerna när de blir en del av OneWorld.

Sedan är jag intresserad av Oman Air men det kommer ju Jacob skriva om senare i höst :)
Även Malaysian kommer under hösten, dock inte första klass på A380, men business class i alla fall med en test av den nyrenoverade loungen i Kuala Lumpur.

Skulle vilja läsa lite mer om afrikanska bolag, Ethiopian har vi ju sett en del på sidan, men jag hade gärna fått en rapport om t ex South African Airways i C (longhaul).
Jag kommer flyga South African business class i januari så bör kunna få ihop något till kommande vinter.
 

erc

Medlem
Något som får många att intressera sig för själva flygresandet är att för första gången flyga longhaul/interkontinentalt. Det är också på de längre resorna man verkligen kan identifiera skillnaderna mellan bolagen. Ytterligare argument för mitt förslag är att allas vårt SAS väljer att börja flyga mer transatlantiskt på bekostnad av sydostasien. Att många också få finna sig i resor bakom alla skynken får vara den sista motiveringen till: fler grundliga genomgångar av transatlantiska alternativ för nordiska Y-resenärer. Det börjar bli ett antal direktflyg över Atlanten. Med ett stop i FRA/CDG/AMS/BRU/FCO/MAD/WAW etc etc etc blir möjligheterna snudd på oändliga.
 
Toppen