Senaste nytt

Reserapport: Qatar Airways Business(B787) och First Class(A380), Del 1

spritfet

Medlem
Qatar Airways hyr till min förvåning in SAS som hanterar check-in och alla annan markservice.
Varför så förvånad? SAS har ju haft handlingen på Qatar sedan en tid tillbaka..
5 min efter ankomst till gate påbörjas boarding, prioriterad sådan och det fungerar väldigt bra trotts SAS personal som sköter den.
Haha de gånger jag åker med icke-SAS från Arlanda med SAS ground handling funkar prio i regel bättre än vid SAS egna avgångar.

Jag var väldigt nöjd när jag flög med dem i C december 2014, trist att läsa att de blivit sämre.

Nu väntar vi spänt på del 2!
 
Varför så förvånad? SAS har ju haft handlingen på Qatar sedan en tid tillbaka..

Haha de gånger jag åker med icke-SAS från Arlanda med SAS ground handling funkar prio i regel bättre än vid SAS egna avgångar.

Jag var väldigt nöjd när jag flög med dem i C december 2014, trist att läsa att de blivit sämre.

Nu väntar vi spänt på del 2!
Senast jag flög QR va 2011 så de är inte konstigt att jag är förvånad,
 

LarsCph

Medlem
Tak for en fin rapport. Retten med torsk ser utrolig lækker ud.

Det er vist ikke konsekvent at de tager mad bestillinger ud fra status - jeg sad på række 3 da jeg fløj til Doha fra CPH og række 4 da jeg fløj videre til Manila. De tog på begge fly madbestillinger fra række 1 og ned - med mindre alle på flyet foran mig også havde Privilege Club guldkort.

Det med champagen er ret normalt desværre. - man lever nok fint uden, det er bare lidt fjollet syntes jeg.

Jeg ser frem mod at læse din rapport fra den videre tur - og hvordan det opleves ift business. Generelt syntes jeg jo at Qatar Airways holder et ganske højt niveau på business class, jeg er spændt på at læse om first.
 
  • Gilla
Reactions: pep

segra

Medlem
Tack! Tog mig i Fredags ner till Dubai med QR i C sen F. Al Safwa är verkligen en riktigt bra lounge. Del 2 nu tack!
 
Toppen