Senaste nytt

Reserapport: Norwegian: Oakland-Stockholm Arlanda (Premium)

Ulf Nyström

Ny medlem
OK men om man bortser från priset; hur blir jämförlsen med de "traditionella" flygbolagen? Motsvarar snarare en hyfsad Premium Economy då än business class, eller?
 

Ulf Nyström

Ny medlem
Fick precis kommentaren från vår resebyrå att det inte ska jämföras med business class utan snarare en premium economy-variant.
Men OK tar man priset I beaktande så. Tack för recensionen.
 

Elias

Medlem
Om det är någon som funderar på och åka Norwegian premium så har dem ett erbjudande nu där man får 20% rabatt på netto priset till USA.
Kampanjkod: 20PREMIUM
Villkor:
"Erbjudandet gäller vid beställning före 26 oktober 2015. Reseperioden är 1 november till 13 mars 2016, med undantag av 13 december till 14 januari 2016. Rabatten aktiveras bara vid användning av kampanjkoden 20PREMIUM och med resdatum inom den angivna perioden. Erbjudandet gäller bara på rutter till USA. Ingen barnrabatt eller spädbarnsrabatt. 20% rabatt gäller på nettopriset (exkl. skatter och avgifter). Det är bara långdistansbiljetten av resan som rabatteras, vilket betyder att inrikesflyg, t.ex. till Stockholm, inte rabatteras. "
 
Om det är någon som funderar på och åka Norwegian premium så har dem ett erbjudande nu där man får 20% rabatt på netto priset till USA.
Kampanjkod: 20PREMIUM
Villkor:
"Erbjudandet gäller vid beställning före 26 oktober 2015. Reseperioden är 1 november till 13 mars 2016, med undantag av 13 december till 14 januari 2016. Rabatten aktiveras bara vid användning av kampanjkoden 20PREMIUM och med resdatum inom den angivna perioden. Erbjudandet gäller bara på rutter till USA. Ingen barnrabatt eller spädbarnsrabatt. 20% rabatt gäller på nettopriset (exkl. skatter och avgifter). Det är bara långdistansbiljetten av resan som rabatteras, vilket betyder att inrikesflyg, t.ex. till Stockholm, inte rabatteras. "
20% rabatt på 5999 kr=4799 för en enkel till OAK...hum, det börjar bli intressant
 

johansch

Medlem
OK men om man bortser från priset; hur blir jämförlsen med de "traditionella" flygbolagen? Motsvarar snarare en hyfsad Premium Economy då än business class, eller?

Har försökt konstruera ett väldigt vetenskapligt brahets-index baserat på mina långdistans-erfarenheter för att illustrera :).

40 - Traditionell ekonomiklass (BA, KLM, etc)
60 - BA Premium Economy
100 - Norwegian Premium Economy
140 - Thai Business class (B777)
160 - Thai First class (B747)
180 - Qatar Business class (B777)
200 - Qatar Business class (B787/A380)
230 - ANA First class (B777)
230 - Thai First class (A380)
300 - Asiana First class (B747)

Tror det är närmare business class än PE om man jämför med t.ex. SAS/LH på transatlantiska rutter. (Förutom hur irrops hanteras förstås - Norwegian suger ju på det. Men det går ju att planera runt, ibland.)
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: pep

NotRyan

Medlem
Har försökt konstruera ett väldigt vetenskapligt brahets-index baserat på mina långdistans-erfarenheter för att illustrera :).

40 - Traditionell ekonomiklass (BA, KLM, etc)
60 - BA Premium Economy
100 - Norwegian Premium Economy
140 - Thai Business class (B777)
160 - Thai First class (B747)
180 - Qatar Business class (B777)
200 - Qatar Business class (B787/A380)
230 - ANA First class (B777)
230 - Thai First class (A380)
300 - Asiana First class (B747)

Tror det är närmare business class än PE om man jämför med t.ex. SAS/LH på transatlantiska rutter. (Förutom hur irrops hanteras förstås - Norwegian suger ju på det. Men det går ju att planera runt, ibland.)

Nu förstår jag ju att det är dina subjektiva upplevelser, men att likställa ANA F med Thai F, då kan det knappast vara mer än hårdvaran du bedömt...

Thai F i luften är som en upphottad C-klass produkt, och inget som går att jämföra med NH F eller SQ F...

Mvh
/NotRyan
 

Voyageur

Medlem
Friskt med DY som reserapport som omväxling även om bojkotten är djupt gången till bolaget. Men med relativt billiga premium eco priser enkel till BKK eller USA med direkt flyg kan det någon gång vara ett alternativ.
 

Ulf Nyström

Ny medlem
Tack för info på min fråga. Nu blir det inte DY utan jag får tillfället att testa SAS nya Business-kabin i A330-300 istället. Vilket känns bra. Jag var rätt trött på deras gamla slitna business-kabin men den är väl helt utbytt på alla rutter nu tror jag. Vilket är bra.
 
Toppen