Senaste nytt

Reserapport: My first First (palmen)

karho

Medlem
Imponerande rapport! Och resa! Fråga: ingick pandan i priset? som i fick man ta den med sig?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för en utförlig och trevlig reserapport, palmen!
Har fått frågan om jag kommer kunna resa i economy framöver. Förhoppningsvis kommer det inte vara några större problem, jag älskar trots allt att flyga och att komma till nya destinationer i världen. Det kommer dock ta emot att gå ner mot rad 50 någonstans när man vet hur bra det kan vara om man istället får svänga vänster när man går ombord.
Med andra ord, du är fortfarande Business Class Syndrome Blue. ;)

http://www.businessclass.se/ovrigt/4394-business-class-syndrome.html#post45465
 

jumbooze

Medlem
Ser att du blev hämtad vid planet i FRA, är detta vanligt? Jag kommer åka cph-lhr på sas för att sedan åka Thai F lhr-bkk, kan man förvänta sig att bli mött vid planet?
 

palmen

Moderator
Kul att ni gillade rapporten.

Måste ge en stor eloge till @Jacob och alla hans rapporter, även alla ni andra som skriver rapporter från resor. Att skriva en utförlig reserapport är inte direkt gjort på en timme.

Ser att du blev hämtad vid planet i FRA, är detta vanligt? Jag kommer åka cph-lhr på sas för att sedan åka Thai F lhr-bkk, kan man förvänta sig att bli mött vid planet?

Får nog överlåta svaret till någon som är lite mer berest i F än vad jag är, mitt record är än så länge 1/1 :)
 

Najk

Medlem
Grym rapport, väldigt informationsrik och trevligt med mycket bilder.

Jag instämmer ju med Churchill till 100% att "Champagne ska vara kall, torr och gratis" och brukar inte vara blyg att utnyttja det på flyg men hur smakade det ihop med English breakfast? :)
 

Senator

Moderator
Väldigt bra av Palmen. Imponerande att man tar sig direkt från Y till F utan att mellanlanda i C som oss vanliga, dödliga flygnördar :) Jag minns första gången i C mellan EWR-FBU, och den första gången i F hos Lufthansa på en A340-300 i 2003.

Jag tycker också det är kul att läsa hur andra upplever resorna baserat på förväntningar och uppfattningar innan. Trots en uppbyggd livsstil i C och F, finns det fortfarande en barnslig förtjusning med detta.

Najk, Champagne smakar gott med allt... :)
 
Toppen