Senaste nytt

Reserapport med SAS nya måltidskoncept i business class

rob74

Medlem
Tack för en trevlig rapport! Kul att läsa om det nya konceptet.
Kan ju bekräfta att även Qantas har servetter med knapphål.
 

Alf

Medlem
Bra rapport och trevligt att SAS äntligen ändrat matkonceptet från modell skolbespisning till något man vill ha i bussiness klass. Nu är det bara de nya stolarna som saknas sen kan det bli riktigt bra. Har en bokning till SFO i april men det verkar inte vara några nya stolar på någon av sträckorna.
 

fcx

Medlem
Trevligt skrivit och aptitliga bilder.
@fcx tidig torsdagsmorgon skriver du, men avgången måste vara vid 9-10 tiden, vi är vissa som tycker det är förmiddag.
Lite oroväckande att det var så låg beläggning, eller är det så låg beläggning i alltid i januari, vill minnas att årets första kvartal är SAS sämsta kvartal. ( numera Q2 i SAS verksamhet år)
Lite OT varför hade han bredvid dig blivit ombokad till SAS från LH?
Ha en trevlig vistelse i IAD, ser framemot att få läsa om hemresan.

Avgång 10:00 är morgon när man är på semester :p

Januari är väl allmänt den svagaste resemånaden? DC verkar ännu värre, både i immigration och på hotellet undrade de varför jag kom som turist i januari. Dessutom, 200$ per natt för 5-stjärnigt bredvid vita huset tyder verkligen på lågsäsong.

Väldigt trevlig rapport! :) Dåligt att isen är borta inom Norden. Is lyfter vilken tråkig dricka som helst! Maten ni fick före landning ser väldigt god ut. De få gånger jag åkt business (och ekonomi också för den delen) så har alltid de kalla måltiderna varit godast. Såsom exempelvis rostbiff och potatissallad på SAS eller kallskuret på Lufthansa.

Maten var genomgående bra. Den kalla måltiden var en positiv överraskning, lite meze-inspirerad men ändå skandinavisk.

Isen borta... SAS fortsätter sin bana att spara in på vatten märker jag. :)

När man äntligen börjat få ordning på (flytande) vattenfrågan ombord så kommer nästa grej. *stön*.

Trevlig rapport!

Duken på bild 5, verkar ha haft det besvärligt:)!

Jag såg det inte innan du påpekade det, men vad har hänt här? Dukar och servetter på min plats var välstrukna.

Trevlig rapport! Gör ju samma resa strax fast i GO. Vad var det som tig så lång för att ta sig till hotellet? Vart bor du?

Det tog nästan en halvtimme från att vi landat tills att jag kom till immigration. Där var det kanske 45 minuters kö (automaterna var bara för medborgare idag). Sen var det låååång kö genom tullen. Sen tog jag buss+tunnelbana från flyget till hotellet, och det var många hållplatser.

En dum fråga kanske men jag får intrycket i @fcx rapport att det är nya stolar. Är detta det första planet med den nya inredningen?

Var lite otydlig. Det här är planet som tidigare flög för LAN, och SAS har behållit den gamla inredningen. Business-stolarna är klart bättre än SAS gamla (men förmodligen sämre än de nya). Det här är enda planet med 7 rader i business, så man kan veta i förväg att det är det som man ska flyga.

Tack för en trevlig rapport.
Det är klart bättre service än förut.
Hoppas att plastlocket på smörskålen är engångsföreteelse under första perioden. ;)

Jag tror också att plastlocket blev kvar av misstag. All mat som kom hade plast på sig när den rullades in i galley, och när den kom ut på vagnen sen så var alla plastlock på alla tallrikar bortplockade.
 
Toppen