Senaste nytt

Reserapport live Göteborg - New York!

Hade du beställt specialmat innan eller hoppades du på det bästa gällande glutenfrågan?

Just detta diskuterades en hel del i denna tråd, så när du kommer hem från din resa och gjort två flighter så kanske du kan summera dina erfarenheter från att resa som glutenintolerant i SAS C i den tråden.
Glutenfri mat i SAS business | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Jag hade inte beställt någon specialmat utan chansa och hittills har det gott fint, misstänker dock att det fanns gluten i rödvinsåsen...
 
Vakna precis efter att ha sovit i ett antal timmar vet inte exakt hur länge fortfarande groggy sen sömnen...

Tyckte det gick riktigt bra att sova trots att det är en dagsflight. Stolen kändes bekväm och skön dock som så många andra skrivit tidigare så var det lite jobbigt med den här luftbubblan i stolen men efter ett tag så vande man sig vid den också!

Nu blir det till att gå bak till buffén och se vad den erbjuder!
 

ARNBER

Medlem
Hur smakade hjorträtten? Den var tyvärr slut när vagnen nådde oss. Vi hade curryn istället som var riktig starkt även för min tjej som har bott i kunna flera år. Håller med om att sängen känns bekvämt.
 

niksal

Medlem
Jag hade inte beställt någon specialmat utan chansa och hittills har det gott fint, misstänker dock att det fanns gluten i rödvinsåsen...

Vill inte ta din fina tråd OT, och jag vet att detta är mycket individuellt. Men oftast förstår sig inte folk på glutenallergi eller keliaki. Min fru har keliaki, och om hon får sig i en smula bröd pga samma smörkniv, så skulle resten av flygningen bli en kräkshow. Du har kanske lindrigare symptom om nu såsen råkade innehålla något och du inte är säker. Ville bara påpeka detta då vi ofta får höra kommentaren "lite kan väl inte skada". Det är ingen modegrej utan en allvarlig sjukdom.

Sorry, och trevlig resa!
 
Toppen