Reserapport Italo, First Class

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Palazzi, 12 April 2013.

1. När det Europeiska flyget blev verkligt kommersiellt under 1960-talet innebar det en kraftig tillbakagång för långväga tågresor - den långa restiderna kunde helt enkelt inte längre motiveras. De senaste åren har nya snabbtåg återigen vunnit mark mot flyget, och på vissa platser närmast konkurrerat ut densamma. Redaktör Rasmus Palazzi kommer under en artikelserie presentera vad…

Se hela inlägget

2. Såg ju jättetrevligt ut. Tänk om det dök upp en fräsch, nytänkande aktör i Sverige som har massor av pengar att investera (förlora).

3. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för en trevlig rapport. Gillar jämförelsen med regionaltåget. Får mig att minnas en tågresa på 7h mellan Madrid och Barcelona där tåget hoppade så att man fick ont i kroppen samt att AC: n var skruvad i bott så man huttrade...

4. Ni får ha överseende med både bild och text.... Texten och bilderna producerades inte för publikation på vår framsida. Jag får troligen nöjet att använda mig av tåget igen, så kan komplettera med bilder i högre upplösning.<br />
    <br />
    Resterande tågtester kan dröja en aning, men det är Eurostar som står närmast på tur.

5. Lonelyflyer

Lonelyflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    bra skrivet, blir lätt att känna igen sig i texten<br />
    Återigen blir jag påmind att jag måste ner till Italien, fan det verkar vara slående vackert<br />
    dags för ett första besök snart

6. pitch

pitch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även om jag i princip alltid flyger, så förbannar jag ibland att ingen har en vettig tåglinje jag kan ta istället. Det där verkar ju vara just en sån jag vill åka med.<br />
    <br />
    Våra japanska vänner har (som ni säkert vet) ett rejält överflöd med bra tåg. Men så är dom 128 miljoner på en yta mindre än Sverige också, med en massa berg och annat bös ivägen för boyta dessutom, så det är helt enkelt inte så jäkla konstigt. Men ändå... Man blir snabbt bortskämd bara på några veckor.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!